اعضای کانون پرورش فکری کودکان زنجان از سراسر کشور کتاب به امانت می‌برند

زنجان - ایرنا - سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: کودکان و نوجوانان عضو هر یک از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان همانند دیگر نقاط کشور می‌توانند از دیگر کتابخانه‌های کانون نیز کتاب به امانت بگیرند.

شیرین دارایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس طرح جدیدی که به پیشنهاد معاونت فرهنگی کانون از ابتدای تیر و در بیش از هزار مرکز کانون در سراسر ایران اجرا می‌شود، هر کودک و نوجوان عضو کانون جدا از این‌که عضو چه مرکزی در چه نقطه از کشور است می‌تواند با استفاده از شماره ملی خود به یکی از مرکز کانون مراجعه کتاب به امانت ببرد.

وی اضافه کرد: این طرح با هدف تشویق کودکان به مطالعه کتاب، به ویژه در هنگام سفر یا روزهای تابستان که برخی از کودکان و نوجوانان به شهر زادگاه خود یا والدین‌شان می‌روند اجرا می‌شود تا کودکان بتوانند از روزهای تعطیل و سفر خود نیز برای مطالعه بیشتر و استفاده از خدمات فرهنگی کانون استفاده کنند.

این مسوول یادآوری کرد: بیش از این، هر عضو کانون تنها می‌توانست از کتاب‌های "مرکزی" که عضو آن است استفاده کند که با اجرای این طرح از نخستین روزهای تیر ۱۴۰۱ و با راه‌اندازی مرحله دوم سامانه مدیریت مراکز، به همه کودکان و نوجوانان عضو کانون در هر نقطه از کشور، کتاب امانت داده خواهد شد.

دارایی افزود: این اعضای کانون البته باید کتاب‌ها را پس از مطالعه به همان کتابخانه ای تحویل دهند که از آن امانت گرفته‌اند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان ادامه داد: در تابستان ۱۴۰۱ نیز کودکان و نوجوانان می‌توانند در سراسر ایران با مراجعه به مراکز کانون و یا  پرتال کانون به نشانی kpf.ir به مدت یکسال ثبت‌نام کنند و پس از مراجعه به آن مرکز علاوه بر امانت کتاب از خدمات و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی آن استفاده و در کارگاه‌های هنری و ادبی نیز ثبت‌نام کنند.

وی اضافه کرد: فهرست تمام کتاب‌های امانت گرفته شده از سوی کودکان و نوجوانان در طرح جدید و سامانه متمرکز کانون، در کارنامه‌ی مطالعاتی عضو ثبت خواهد شد.

به گفته این مسوول، سابقه مراکز و کتابخانه‌های کانون اکنون به ۵۷ سال و تعداد این مراکز شامل مراکز ثابت، سیار شهری و روستایی و کتاب‌خانه‌های پستی به یکهزار و ۳۳ مرکز رسیده است.

دارایی خاطر نشان کرد:  فعالیت ۱۳ کتابخانه سیار روستایی و شهری و کتابخانه پستی در کنار ۱۷ مرکز ثابت کانون در استان همچنین گشایش و تجهیز بیش از هفت کتابخانه در مدارس مناطق حاشیه‌نشین استان، نشان از توجه ویژه کانون به کودکان مناطق محروم و کم‌برخوردار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha