۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۰۵
کد خبر: 84794542
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر هیاتی از صندوق بین المللی پول به کشور بحران‌زده سریلانکا

تهران- ایرنا - هیاتی از صندوق بین المللی پول امروز وارد سریلانکا می شوند تا درباره کمک مالی به این کشور بحران زده مذاکره کنند. این در حالی است که زمان بسیار کمی تا اتمام سوخت در این کشور باقی مانده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری «رویترز»، سریلانکا با وخیم‌ترین بحران مالی از زمان استقلال این کشور در سال ۱۹۴۸ مواجه شده که حاصل دهه‌ها مدیریت غلط اقتصادی و اشتباهات اخیر سیاسی در این کشور است که همزمان با آثار همه گیری ویروس کرونا که به ویژه به صنعت گردشگری این کشور ضربه زد، ذخایر ارزی را به پایین ترین حد ممکن رساند.

این جزیره ۲۲ میلیون نفری در جنوب آسیا پرداخت ۱۲ میلیارد دلار بدهی در ماه آوریل را به حالت تعلیق درآورد.

در همین حال سازمان ملل متحد درباره افزایش نرخ تورم، سقوط ارزش واحد پول و کمبود سوخت، غذا، دارو که ممکن است منجر به بحران انسانی در این کشور شود هشدار داده بود. 

برپایه این گزارش، گروهی از صندوق بین المللی پول امروز وارد «کلمبو» پایتخت این کشور می شوند تا مذاکرات اخیر را درباره هفدهمین برنامه نجات سریلانکا ادامه دهند. 

در بیانیه ای که از سوی این سازمان منتشر شد، آمده است: «ما به تعهدات خود درباره حمایت از سریلانکا در این نقطه دشوار و در راستای سیاست‌های مالی صندوق بین المللی پول بار دیگر تاکید و به آنها عمل می کنیم.» 

از هفته گذشته صفوف چند کیلومتری در پمپ بنزین‌ها شکل گرفته است و مدارس در مناطق شهری تعطیل شدند و از کارمندان بخش دولتی نیز خواسته شده تا به مدت دو هفته به شکل دورکاری از منزل کار کنند.

«رانیل ویکریمسینگ» نخست وزیر در ماه جاری گفت برنامه صندوق بین المللی پول برای دسترسی به پل مالی از منابعی مانند بانک جهانی و بانک توسعه آسیا ضروری و حیاتی است. 

در جلسه صندوق بین المللی پول، نمایندگان مالی و مشاوران قانونی سریلانکا نیز حضور دارند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha