مدیرعامل شرکت برق کرمانشاه: استفاده از مولدهای اضطراری برق در ادارات ضروری است

قصرشیرین ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: با توجه به افزایش زودهنگام میانگین دمای هوا در استان و به تناسب آن در شهرستان گرمسیری سرپل‌ذهاب که منجر به استفاده از سیستم‌های سرمایشی و افزایش پیک مصرف برق در استان شده، استفاده از مولدهای اضطراری برق در ادارات لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «محمد مرادی» روز دوشنبه در دیدار با فرماندار سرپل ذهاب افزود:  بیش از ۸۰ درصد مشترکان برق این استان در بخش خانگی قرار دارند که تنظیم کولرهای گازی روی درجه آسایش (دمای ۲۵ درجه)، استفاده از دور کند کولرهای آبی، عدم استفاده از وسایل برقی پر مصرف در ساعات اوج بار (ساعات ۱۲ تا ۱۷ روز و ۱۹ تا ۲۳ شب)، استفاده از نور طبیعی روز و عدم استفاده از لامپ های پرمصرف برای تأمین روشنایی از جمله موثرترین راه ها برای کاهش و رعایت الگوی مصرف است.

وی با اشاره به لزوم همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی در مدیریت مصرف برق، اظهار داشت: بدون مشارکت مردم نمی‌توان انتظار داشت که طرح‌های مدیریت مصرف به نتیجه برسد، از این رو با  دعوت به رعایت الگوی مصرف، باید همچون گذشته همراهی مناسبی از سوی مشترکان برق انجام شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: برای مردم عادی الگوی مصرف ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه است و در مناطق گرمسیر چهار هزار کیلووات و گرمسیر سه یک هزار کیلووات، گرمسیر ۲، ۲ هزار کیلووات و گرمسیر یک  ۳۰۰۰ کیلو وات در ماه است که مردم اگر زیر این الگوی تعیین شده مصرف کنند، قیمت برق برای آنان تغییری نمی‌کند.

مرادی ادامه داد: طبق اعلام وزارت نیرو و مجموعه صنعت برق مشترکانی که بتوانند در چهار ماه پیش‌رو  (از خردادماه تا شهریور ماه امسال) و در چارچوب الگوی مصرف برق منطقه خود اعم از عادی یا گرمسیری مصرف خود را کاهش دهند پنج برابر تعرفه پرداختی پاداش خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه میانگین تعرفه هر کیلو وات‌ ساعت مصرف برق زیر الگو ۱۰۰ تومان است و پاداش صرفه‌جویی هر کیلووات‌ساعت ۵۰۰ تومان است، گفت: اگر مشترکی ۵۰ کیلووات‌ ساعت در مصرف صرفه‌جویی داشته باشد قبض برق رایگان خواهد داشت.

مرادی اضافه کرد: همچنین مشترکی که ۱۰۰کیلووات‌ ساعت صرفه‌جویی داشته باشد علاوه بر داشتن قبض برق رایگان می‌تواند از شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور طلبکار شود و اگر مشترکی در منطقه گرمسیر یک کولرگازی خود را خاموش کند علاوه بر آنکه قبض برق رایگان می‌تواند داشته باشد، مبلغ ۵۰۰ هزار تومان هم از شرکت‌های توزیع برق طلبکار می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در خصوص همکاری ادارات، افزود: برابر دستورالعمل ابلاغی وزارت نیرو ادارات ملزم به کاهش ۳۰ درصدی برق در زمان اداری و ۶۰ درصدی پس از پایان زمان اداری «ساعت ۱۳:۳۰» هستند.

وی افزود: تاکید می شود متولیان دستگاه ها نسبت به کنترل بار مصرف خود اقدام و مولدهای اضطراری برق را از ساعت ۱۱ تا پایان وقت اداری به مدار بیاورند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: تمام ادارات در صورت عدم رعایت دستورالعمل ابلاغی پس از اخطار، برق آن ها قطع می شود.

وی در پایان خاموش کردن سیستم های روشنایی، سرمایشی و مصارف غیرضروری در پایان وقت اداری، انجام سرویس دوره ای تجهیزات سرمایشی و مشخص نمودن فردی به عنوان مدیر انرژی را به عنوان اهم انتظارات از دستگاه‌های اجرایی برای عبور از پیک بار تابستان سال جاری برشمرد.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد و هم اکنون در این شهرستان ۳۲ هزار مشترک اداره برق هستند.

شهرستان سرپل ذهاب هشت دهستان و ۲۲۶ روستا دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha