رسالت اصلی در جهاد تبیین بر عهده رسانه هاست

بندرعباس – ایرنا – رییس توسعه ستاد بازسازی عتبات عالیات هرمزگان گفت: مقام معظم رهبری جهاد تبیین را اعلام کردند و نشان دادند اطلاع رسانی چه اندازه می‌تواند در جامعه مهم و مفید باشد لذا امروز رسالت اصلی در جهاد تبیین بر عهده رسانه هاست.

سید کاظم موسوی روز سه شنبه در دیدار با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز هرمزگان افزود: مقام معظم رهبری ورود به عرصه جهاد تبیین را بر همه افراد تکلیف کردند که اگر این موضوع اهمیت نداشت رهبر مجتهد اعلم به موضوع ورود نمی‌کرد.

وی ادامه داد: رسالت آگاه سازی افکار عمومی و ممانعت از تخریب افکار بر دوش رسانه‌ها بوده و این با اعلام جهاد تبیین مهمتر و حساس‌تر از قبل شده است، به‌خصوص که دشمن و جهان با تمام توان رسانه‌های بر علیه ایران و ایرانی فعالیت کرده و درحال تخریب ماست.

رییس ستاد توسعه بازسازی عتبات عالیات هرمزگان گفت: دشمنان در عرصه رسانه به خوبی عمل کرده و نظارت شدیدی بر فعالیت افراد در شبکه‌های اجتماعی دارد تا کسی تصاویری که نمی‌خواهد را در جامعه‌شان منتشر نکند و چنانچه فردی چنین اقدامی انجام دهد به سختی مجازات می‌شود.

وی مثال زد: تصاویر زنده‌ای از کشورهای اروپایی برای ما ارسال می‌شود که نمی‌توان در رسانه‌های این کشورها دید و افرادی هم که آن‌ها را ارسال می‌کنند نمی‌توانند در شبکه‌های اجتماعی کشورشان منتشر کنند و جرأت این کار را هم ندارند.

موسوی افزود: درون این کشورها به گفته افرادی که در آنجا ساکن هستند جنگ مایجتاج غذایی وجود دارد اما هیچ تصویری از آن در سطح رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی شان منتشر نمی‌شود اما تصاویر زنده از آن‌ها به دست ما می‌رسد.

وی ابراز داشت: یکی از افراد ساکن در کشور آلمان گفت در ایران جنگ روغن، شکر و آرد ندارید اما در کشور ما وجود دارد و اجازه نمی‌دهند تصاویر آن منتشر شود و چنانچه تصاویر آن را در اینجا منتشر کنم به یک ساعت نکشیده مرا بازداشت و مجازات می‌کنند.

وی اضافه کرد: تصاویر زنده‌ای از کشور اروپایی برای ما ارسال می‌کنند که افراد در صف های طولانی روغن ایستاده‌اند و در زمان رسیدن این کالا، افراد برای تهیه یک یا ۲ عدد قوطی روغن به زد و خورد می پردازند اما شما این تصاویر را در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نمی‌بینید.

رییس ستاد توسعه بازسازی عتبات عالیات هرمزگان ادامه داد: آن‌ها در رسانه‌های خود تبلیغ می‌کنند مردم ایران بدون روغن هستند و تصویر بسیار منفی از ایران در ذهنها ایجاد کرده‌اند و می‌کنند.

موسوی اضافه کرد: کشورهایی که ارزاق غذایی را از ایران قاچاق می‌کنند می‌گویند مردم ایران در بی غذایی و گرسنگی هستند و این تصویر نادرست را با ابزار رسانه در اذهان جای می‌دهند.

رییس ستاد توسعه بازسازی عتبات عالیات هرمزگان افزود: وقتی رسانه به خوبی رسالت خود را انجام دهد بسیار می‌تواند در خنثی سازی فعالیت‌های تبلیغی دشمنان تاثیر گذار باشد، حتی اگر ۱۰ درصد هم در این زمینه موفق شویم کار بزرگی انجام داده‌ایم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha