۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۱۲
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 84795157
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آذربایجان غربی؛ هفتمین استان کشور در جمع آوری زکات

ارومیه - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: این استان در میزان زکات جمع آوری شده سال گذشته و سه ماه نخست امسال، رتبه هفتم کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا، عزیز سهندی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی همایش زکات آذربایجان غربی افزود: سال گذشته ۸۱۰ میلیارد ریال و امسال هم ۳۶۰ میلیارد ریال در سه ماهه اول، زکات در استان جمع آوری شده است.

وی اضافه کرد: میزان زکات جمع آوری شده طی سال جاری در آذربایجان غربی بسیار قابل توجه بود بطوریکه ۵۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است.

سهندی اظهار کرد: در راستای ترویج روزافزون فرهنگ پرداخت زکات، ۲۹ تیر امسال همایش علمی ترویجی، فرهنگی زکات در آذربایجان غربی برگزار خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی ادامه داد: جایگاه زکات در کشورهای اسلامی، ماهیت زکات در اقتصاد اسلامی، شناسایی شیوه های نوین اخذ زکات و جایگاه زکات در آذربایجان غربی از جمله محورهای مقالات ارسالی به این همایش است

سهندی گفت: پژوهشگران می توانند آثار خود را تا ۱۵ تیر ماه به دبیرخانه این همایش واقع در محل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ارسال کنند.

وی یادآور شد: مهمترین هدف در برگزاری این همایش علمی، مردمی سازی و شفاف سازی موضوع زکات است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این جلسه بر اهمیت ترویج فرهنگ زکات تاکید کرد و گفت: برگزاری همایش علمی میتواند در اشاعه این فرهنگ بسیار موثر باشد.

به گزارش ایرنا، زکات از فروع ۱۰ گانه دین مبین اسلام بوده و بارها نام آن در قرآن همراه نماز آمده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha