۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۱۴
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84795312
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کاهش خروجی چشمه‌ روزیه از منابع مهم تامین آب سمنان

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با اشاره به کاهش بارندگی و تنش‌آبی در شهر سمنان، گفت: خروجی آب چشمه روزیه سمنان از ۵۰۰ لیتر بر ثانیه در پایان خرداد ۱۴۰۰ به ۳۵۰ لیتر در ثانیه در سالجاری کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد طاهری عصر دوشنبه افزود: مدیریت مصرف و صرفه‌جویی تنها راهکار عبور از کم‌ آبی در فصل تابستان است.

وی با اشاره به اعلام گزارش اداره‌کل هواشناسی استان سمنان مبنی بر کاهش ۴۳‌درصدی بارندگی در سالجاری نسبت به مدت‌ مشابه سال گذشته، بیان کرد: کاهش بارندگی موجب کاهش منابع‌ آب‌های سطحی و خروجی آب قنوات و چشمه‌ها شده است.

وی بیان کرد: حبله‌رود در آرادان و گرمسار، سد شهید شاهچراغی در دامغان و قنات شاهرود با کاهش چشمگیر آب خروجی به دلیل خشکسالی و کاهش بارندگی همراه است.

طاهری اضافه کرد: خروجی برخی منابع تامین آب آشامیدنی استان سمنان به دلیل کاهش کاهش بارندگی به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است.

وی یادآور شد: نیاز آبی استان سمنان ۱۰۵ میلیون مترمکعب در سال است که اکنون ۸۱ میلیون مترمکعب در سال برای استان آب تامین می‌شود.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان خاطرنشان کرد: اکنون ۴۱ روستای استان سمنان با تنش آبی  مواجه است و آب‌رسانی برای این روستاها با تانکر سیار انجام می‌شود.

وی با اشاره به توصیه برای صرفه جویی ۱۰ درصدی در مصرف آب در سال گذشته به شهروندان استان، بیان کرد: امسال توصیه برای صرفه جویی تا میزان ۲۰ درصد است تا از تنش آبی تابستان امسال بدون مشکل عبور کنیم.

به گزارش ایرنا، استفاده از سایبان برای کولرهای آبی در شهرهای گرم استان، استفاده از سرشیرهای مخلوط و انتقال آبیاری فضای سبز از روز به ساعات شب، برخی از توصیه ها برای صرفه‌جویی در مصرف آب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha