بیش از ۳ هزار مورد جدید بر شمار مشترکان برق مهاباد افزوده شد

مهاباد - ایرنا - مدیر امور برق مهاباد گفت: شمار مشترکان برق این شهرستان امسال با بیش از سه هزار فقره افزایش نسبت به سال گذشته به ۹۹ هزار و ۲۰۰ مشترک رسید.

جلال زایر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه با افزایش این تعداد مشترک جدید میزان مصرف برق به طور میانگین حدود ۹۰۰ هزار کیلووات اضافه شده است، افزود: هم اینک ۶.۴ درصد مصرف برق آذربایجان غربی به شهرستان مهاباد اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه الگوی مصرف برای هر مشترک خانگی ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه پیش بینی شده، اظهار کرد: این الگو ابتدا بر اساس آب و هوا و اقلیم کشور و با توجه به میزان متوسط دمای هوا به مناطق مختلف «معتدل یا عادی» و «گرمسیری» تقسیم شده، سپس در راستای نیاز خانوارهای مختلف به استفاده از انرژی برق، وسایلی مانند لامپ های روشنایی، ماشین لباسشویی و ظرفشویی، اتو و یخچال که به طور معمول برای رفاه مورد نیاز بوده، درنظر گرفته شده است.

مدیر امور برق مهاباد افزود: هر مشترک خانگی به ازای هر کیلووات صرفه‌جویی در مصرف برق، ۵۰۰ تومان تشویق می‌شوند که این مبلغ از هزینه‌های ماه بعدی آن‌ها در پرداخت قبض برق کاسته می‌شود و چنانچه مازاد بر الگوی تعیین شده مصرف کنند تا ۱۰۰ کیلووات ۱.۵ برابر، مازاد بر آن تا ۲.۵ برابر و میزان مصارف بیش از ۲.۵ برابر محاسبه خواهد شد. 

زایر با بیان اینکه برای تامین مصرف برق خانگی در ایام تابستان ، جریان برق ۳۰۰ مشترک کشاورزی از ساعت ۱۲ تا ۱۷ هر روز و برق صنایع نیز هفته ای یک روز قطع می شود، گفت: ادارات دولتی نیز ملزم هستند ضمن صرفه جویی ۳۰ درصدی در وقت اداری و ۶۰ درصدی خارج از وقت اداری در مصرف برق از ساعات ۱۱ تا ۱۳/۳۰ هر روز اقدام به وارد مدار کردن برق زنراتورها مولد خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: واحدهای نانوایی نیز باید ژنراتورهای مولد برق خود را برای مصرف در اوقات قطع برق تجهیز و آماده به کار کنند.  

زایر با بیان اینکه دولت با وارد مدار ساختن نیروگاه های با سوخت فسیلی که پیشتر از مدار خارج شده بودند ۶ هزار مگاوات برق جدید و از محل نیروگاه های آبی نیز ۶ هزار مگاوات دیگر را جدید را وارد مدار سازد افزود: با افزوده شدن این میزان نیروی برق به مدار پیش بینی می شود قطع برق در بخش خانگی به حداقل خود برسد ضمن آنکه صرفه جویی در مصرف برق همچنان مورد تاکید است.

وی با تاکید بررعایت الگوی مصرف برق از سوی شهروندان بیان کرد: صرفه جویی ۲۰ درصد از انرژی برق توسط مشترکان می تواند میزان قطع برق و خاموشی ها را به صفر برساند. 

به گزارش ایرنا، طبق اعلام مدیران صنعت برق کشور بر اساس آخرین آمار و اطلاعات، ۷۵ درصد از مشترکان این صنعت ماهیانه تا سقف الگو، برق مصرف کرده و ۲۵ درصد مصرف‌کنندگان نیز بالاتر از سقف الگو از این انرژی مهم استفاده می‌کنند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای ۱۹۲ روستا در ۲ بخش مرکزی و خلیفان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha