۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۱۴
کد خبر: 84796161
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش‌سوزی در برج مسکونی نزدیک گرنفل انگلیس

۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۱۴
کد خبر: 84796161
آتش‌سوزی در برج مسکونی نزدیک گرنفل انگلیس

لندن - ایرنا - منابع خبری در انگلیس روز سه‌شنبه از آتش‌سوزی در یک برج مسکونی که بلحاظ فاصله مکانی در نزدیکی برج سوخته گرنفل قرار دارد، خبر دادند.

به گزارش ایرنا، اداره آتش نشانی لندن در توییتی نوشت: «هشت ماشین آتش نشانی و حدود ۶۰ آتش نشان در حال مقابله با آتش سوزی هستند.»

طبق اعلام این سازمان انگلیسی نیمی از واحد طبقه دوازدهم این برج درحال سوختن است. برج یادشده در خیابان کوئینزلدیل کرسنت واقع در منطقه شپردز بوش است. اطلاعات بیشتری درباره علت آتش‌سوزی و تلفات ناشی از آن منتشر نشده است.

برخی گزارش‌های تائید نشده حاکیست که روکش ساختمان از همان شرکتی خریداری شده که در برج سوخته گرنفل به کار برده و پنج سال پیش منجر به مرگ ۷۲ شهروند انگلیسی شد.

آتش‌سوزی برج گرنفل ابتدا به یک یخچال معیوب در طبقه چهارم ساختمان نسبت داده شد اما بعدا مشخص شد که علت سرایت سریع آتش به سایر طبقات ناشی از جنس روکش ساختمان بوده است. پس از آن انگشت اتهام به سمت شهرداری منطقه و دولت «ترزا می» رفت که برای کاهش هزینه‌ها از روکش‌های اقتصادی و ارزان قیمت استفاده کردند.

نتایج تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته در انگلیس نشان می‌دهد که با گذشت پنج سال از این حادثه دلخراش، روکش بیرونی ۹ هزار و ۷۹۰ برج مسکونی در انگلیس از همان جنسی است که استفاده از آن در پی حادثه گرنفل ممنوع شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha