موضوع ارتباط بین دانشگاه و صنایع یکی از مصائب امروز کشور است

 اهواز - ایرنا - فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان گفت: یکی از مصائب امروز کشور موضوع ارتباط بین دانشگاه و صنایع است که متاسفانه طرح‌ها و افکار نو  عملیاتی نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، سردار حسن شاهوارپور در همایش فرصت‌ها و چالش‌های استان خوزستان در تحقق شعار سال که روز سه شنبه در دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید مصطفی چمران اظهار داشت: در این همایش مقالات بسیار خوبی با موضوع مسائل و مشکلات استان خوزستان در بحث تولید و اشتغال ارسال شد که جا دارد از همه عوامل برگزار کننده همایش تشکر کنم.

وی بیان گرد: هرچند فرصت بسیار کمی برای برگزاری همایش داشتیم  اما بیش از ۲۹۰ مقاله ارائه شد که بسیار امیدوارکننده است.

فرمانده سپاه خوزستان با اشاره به اینکه موضوع شعار امسال باید مورد توجه حوزه نظام، صنعت و مراکز علمی باشد گفت: ما جوانان بسیاری داریم که طرح‌های نو ارائه می‌دهند و باید از آنها بهره بگیریم.

وی افزود: در آن دوران زمانی که مورد حمله قرار گرفتیم در شرایط سختی بودیم اما امام خمینی(ره) فرمود که باید در برابر متجاوز ایستادگی کرد اما در شهریور سال ۱۳۲۰ و در دوران رضاشاه، وقتی که انگلیسی‌ها و روس‌ها قصد ورود به کشور را داشتند نه تنها هیچ مقاومتی در برابرشان نمی شود بلکه به آنها پناه برده می شود. 

شاهوارپور گفت: آن‌هایی که امروز می‌گویند رضاشاه روحت شاد، به جای آن باید نام چمران ها را ببرند و باید حواس‌شان باشد که چه می‌گویند زیرا در آن موقعیت سختی که صدام به ما حمله کرد اینها بودند که ایستادگی کردند لذا باید قدر این انسان‌های بزرگ را بدانیم. 

وی افزود: در منابع اسلامی نسبت به دانش بسیار زیاد تاکید شده و مقام معظم رهبری در این باره می‌فرمایند که باید کشورهای اسلامی از لحاظ علم و فناوری پیشرفت کنند زیرا غرب و آمریکا به برکت علم توانستند بر کشورهای دنیا مسلط شوند.

فرمانده سپاه خوزستان گفت: امیدواریم این همایش فتح بابی برای ارتباطات بیشتر بین دانشگاه و صنعت باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha