«حمید انعامی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بر اساس ابلاغیههای وزارتخانههای اقتصاد و دارایی و راه شهرسازی، صدور تمام مجوزهای کسب و کار از طریق این درگاه به آدرس mojavez.ir در راستای یکسان سازی نحوه صدور مجوز و رعایت قوانین و مقررات مربوط به انواع مجوزهای کسب و کار صورت میگیرد.
وی تاکید کرد: در این راستا وزارت راه و شهرسازی اقدام به ایجاد سامانه سپامک( سامانه پروانههای اشتغال به کار مهندسین، کاردانان و معماران تجربی ساختمانها) کرد که این سامانه به عنوان سامانه تخصصی صدور پروانه اشتغال به کار مهندسان به درگاه ملی مجوزهای کشور متصل شد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی اظهار داشت: پس از ارائه دسترسیهای لازم به ادارات کل راه و شهرسازی و برگزاری دورههای آموزشی منظم و مستمر برای کارکنان سازمانهای نظام مهندسی ساختمان و ادارات کل راه و شهرسازی در نهایت سامانه مذکور راهاندازی و مورد بهرهبرداری قرار گرفت.
انعامی بیان کرد: بر این اساس، روند صدور پروانههای اشتغال به کار در ۲ بخش حقیقی که ویژه مهندسان، کاردانها و معماران تجربی و در بخش حقوقی ویژه شرکتهای خدمات آزمایشگاهی، انبوه سازان، طراح و ناظر حقوقی، مجریان ذی صلاح ساختمان که تاکنون از طریق مراجعه حضوری متقاضیان و تشکیل پرونده فیزیکی در سازمان نظام مهندسی در بازههای زمانی یک ماهه صورت می گرفت از این پس با مراجعه مستقیم به درگاه ملی مجوزها و بارگذاری مدارک در سامانه سپامک قابل انجام و تمام فرآیند صدور مجوز به صورت الکترونیکی و بدون حضور متقاضی و حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز انجام میشود.
وی ادامه داد: در فرآیند جدید، متقاضی تنها کافی است با استفاده از رایانه شخصی خود به سامانه mojavez.ir(درگاه ملی مجوزها )مراجعه و پس از وارد کردن شماره ملی و مشخصات خود به سامانه سپامک که سامانه تخصصی وزارت راه و شهرسازی است متصل میشود.
مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی تصریح کرد: در این سامانه متقاضی، سایر مدارک اعم از مدرک تحصیلی، کارنامه قبولی در آزمون و دورههای آموزشی را در سامانه بارگذاری و مدارک به صورت الکترونیکی وارد کارتابل کارشناس سازمان نظام مهندسی میشود و پس از بررسی سرویسهای استعلامی اعم از هویتی از سوی ثبت احوال ، تاییدیه مدرک تحصیلی از دانشگاه محل تحصیل و استعلام قبولی از طریق راه و شهرسازی در صورت پاسخ مثبت تمامی استعلامات، پرونده توسط کارشناس نظام مهندسی با یک کلیک داخل کارتابل الکترونیک کارشناس راه و شهرسازی وارد می شود و کارشناسان راه و شهرسازی با تایید آن بلافاصله به کارتابل مدیر کل ارسال و پس از تایید نهایی از سوی مدیر کل مجوز صادر و در اختیار متقاضی قرار میگیرد.
انعامی با بیان اینکه پروانه صادره نیز دارای دو بارکد qr است گفت: یکی از بارکدها مربوط به درگاه مرکز ملی مجوزها و دیگری مربوط به سامانه سپامک است و متقاضی میتواند پرینت مجوز خود را گرفته و در صورت مراجعه به ارگان یا نهاد، از طریق اسکن کد qr امکان استعلام صحت پروانه اشتغال به کار در سامانه سپامک وجود دارد و به این ترتیب تمام مشخصات متقاضی و سطح خدماتی که می تواند ارائه کند مشخص و نیازی به حضور فیزیکی شخص و یا ارائه مدارک نیست.
وی خاطرنشان کرد: متقاضیان پس از ارائه مدارک، نسبت به ارسال کپی برابر با اصل مدارک تحصیلی و کارنامه و مدارک هویتی خود را در ۶ برگ از طریق پست و یا دفاتر پیشخوان به سازمان نظام مهندسی اقدام میکنند.
نظر شما