جهاد تبیین نیازمند استفاده از نوآوری و فناوری‌های روز است

تهران- ایرنا- رییس مرکز و دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف در طول چهار دهه اخیر با بهره‌گیری از علم و فناوری آن هم با وجود تحریم‌های ظالمانه گفت: جهاد تبیین نیازمند استفاده از نوآوری و فناوری‌های روز است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، پرویز کرمی در آیین امضای تفاهم‌نامه تاسیس خانه خلاق و نوآوری خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا) اظهار داشت: با وجود این پیشرفت ها به خصوص در حوزه سامانه های زمینی، فضایی و پهپادها، جوانان ما از این پیشرفت ها آگاهی کافی ندارند و با آنها ناآشنا هستند.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه جهاد تبیین اظهار کرد:‌ جهاد تبیین به طور حتم امروز نیازمند ابزار، نوآوری و تکنولوژی های روز است.

کرمی توجه رسانه ها به نوآوری های روز با توجه به وجود توانمندی های موجود در فعالان حوزه رسانه ای کشور را برای تولید محتوا بسیار ضروری خواند و گفت: این کار می تواند با راه اندازی خانه های خلاق تسهیل شود.

وی با تاکید بر اینکه، دوره تایپ خبرهای متنی و انسان محور دستی به پایان رسیده است، افزود: در حال حاضر بسیاری از مخاطبان برای پیگیری اتفاقات خبری، علاقمند به مشاهده ویدئو آن خبر بوده و رسانه ها نیازمند حضور و کمک جوانان خوش فکر فعال در حوزه استارتاپ های رسانه برای بسترسازی استفاده از هوش مصنوعی، گوشی های هوشمند و ربات ها هستند. رسانه ها نیز می توانند با ایجاد خانه های خلاق و نوآوری و ایجاد فضا و امکانات لازم و تجهیزات مالی در این خانه ها به منظور تربیت مربی بر کار استارتاپ های حوزه رسانه متشکل از جوانان خلاق و خوش فکر نظارت کنند.

رییس مرکز و دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر معاونت علمی زمینه آموزش دو مربی و منتور برای هر خانه خلاق و نوآوری را در دانشگاه صنعتی شریف را به صورت رایگان فراهم کرده است و اگر در خانه های خلاق و نوآوری محصولی به بار بنشیند، معاونت علمی در بازاریابی حتی در حوزه صادرات به فعالان این عرصه یاری رسان خواهد بود.

وی تاکید کرد: در واقع وظیفه خانه های خلاق و نوآوری، تولید شغل و راه اندازی شرکت های دانش بنیان و خلاق است و ما از خبرگزاری آنا توقع داریم تا شش ماه دیگر با تسهیل گری و سرمایه گذاری و کمک های فکری و مدیریتی و بازاریابی، تیم ها و شرکت دانش بنیان یا خلاق در حوزه رسانه بر پایه اشتغالزایی جوانان و شتابدهی حوزه رسانه راه اندازی کند.

کرمی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۵۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه های کشور از حوزه علوم انسانی، علوم اجتماعی، فرهنگ و هنر، اقتصاد و رسانه هستند، افزود: نمی توان به این حجم از فارغ التحصیلان اعلام کرد که درس نخوانید کار نیست بلکه می توان با راه اندازی هرچه بیشتر خانه های خلاق و نوآوری زمینه اشتغال این جوانان را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در سفرهای استانی رییس جمهور تاکنون راه اندازی پنج خانه خلاق و نوآوری مصوب شده است که ۵۰ درصد کمک هزینه برای راه اندازی این خانه های خلاق را معاونت علمی و مابقی را سازمان برنامه و بودجه و استانداری ها با هدف تمرکززدایی و عدالت محوری در رشد نوآوری و فناوری در سراسر کشور بر عهده دارند.

کرمی با تاکید بر اینکه، معاونت علمی ایجاد سه پروژه و پلتفرم را در مراکز استان ها در سراسر کشور پیگیری می کند، تصریح کرد: این شامل کارخانه نوآوری، مرکز نوآوری در حوزه کشاورزی، پزشکی و بیوتک و همچنین خانه های خلاق و نوآوری فناوری های نرم و صنایع خلاق است.

خبرگزاری رسمی دانشگاه آزاد اسلامی (آنا) امروز چهارشنبه میزبان پرویز کرمی رییس مرکز و دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق به منظور امضا تفاهم نامه تاسیس خانه خلاق و نوآوری این رسانه بود.

خانه خلاق و نوآوری خبرگزاری آنا با همکاری ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha