۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۵۰
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 84798278
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی نسبت به افزایش گرما در بوشهر هشدار داد

بوشهر- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از روز شنبه تا دوشنبه هفته آینده نسبت به افزایش دمای هوا وگرما در این استان هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) اعلام می‌شود.

پیام مساعدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با افزایش محسوس و قابل ملاحظه دمای هوا تا آستانه ۵۰ درجه سانتیگراد که اوج آن نیز برای روزهای شنبه تا دوشنبه هفته آینده است، احتمال گرمازدگی و افزایش مصرف انرژی وجود دارد.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در برخی نقاط از شهرستان‌های دشتستان، دشتی، تنگستان، دیّر، دیلم و مناطق غیر ساحلی گناوه به ۵۰ درجه سانتیگراد برسد.

مساعدی ادامه داد: در این راستا نسبت به  گرمازدگی و افزایش مصرف حامل‌های انرژی هشدار داده می‌شود انتظار است که تمهیدات لازم برای صرفه جویی و مصرف بهینه آب و برق  بویژه در ساعت اوج مصرف اندیشیده شود.

وی افزود: همچنین اجتناب از ترددهای غیر ضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب برای جلوگیری از گرمازدگی و آبیاری مزارع در اوایل صبح یا اوایل شب باید مورد توجه جدی کشاورزان قرار گیرد.

مساعدی عنوان کرد: طی هفته آینده با تغییر جهت جریانات به سمت شمالی، در برخی از ساعات علاوه بر افزایش تلاطم دریا، وقوع گردوخاک محلی و نفوذ گردوغبار فرا منطقه ای به استان بوشهر دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در برخی نقاط مه صبحگاهی و امروز در نواحی شمالی و مرکزی این استان با احتمال گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی بیان کرد: در این مدت جهت وزش باد متغیر، به طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر درساعت و در ساعت بعدازظهر تا اوایل شب ۱۴ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و امروز تا اوایل شب در برخی ساعت‌ها ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۴:۳۹، جزر اول ساعت ۱۰:۵۰، مد دوم ساعت ۱۵:۲۴ و جزردوم ساعت ۲۲:۰۲ خواهد بود.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته برازجان با ۴۸ درجه سانتیگراد بیشترین میزان دما در استان بوشهر داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha