شورای حل اختلاف ویژه  شرکت های دانش بنیان در البرز ایجاد می شود

کرج - ایرنا- رییس کل دادگستری استان البرز از ایجاد شورای حل اختلاف ویژه‌ای برای رسیدگی به اختلاف شرکت های دانش بنیان در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، «حسین فاضلی هریکندی» روز چهارشنبه در نخستین روز از هفته قوه قضاییه در بازدید از مجتمع جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز در  نشستی با فعالان مستقر در این پارک با اشاره الزامات نامگذاری شعارسال‌ توسط رهبر معظم انقلاب و ضرورت انجام اقدامات ایجابی و سلبی برای تحقق شعار سال گفت: مجموع اقدامات باید منجر به تقویت شرکت های دانش بنیان و افزایش تولید و ایجاد اشتغال شود.

وی گفت : دادگستری کل استان البرز درستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دارای ظرفیت های مختلفی است و وظیفه حمایت حقوقی و قضایی از تولید کنندگان و فعالان اقتصادی را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: همچنین  در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاست‌های ابلاغی و راهبردهای ۱۵ گانه رییس قوه قضائیه از ابتدای سال جاری مصوبات متعددی به منظور حمایت از شرکت های دانش بنیان داشتیم.

وی با اعلام اینکه متاسفانه آمار دقیقی از شرکت‌های دانش بنیان در استان البرز نداریم متذکر شد: تاکنون حدود ۳۲۰ شرکت شناسایی شده ولی بسیاری از شرکت ها با وجود اینکه در این حوزه فعال هستند اما در بانک های اطلاعاتی استان به عنوان شرکت دانش بنیان تعریف نشده‌اند که با توجه به نو بودن این موضوع ضرورت دارد نسبت به شناسایی این واحدها و تشکیل بانک اطلاعاتی جامع اقدام شود.

رییس ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی استان البرز در ادامه با برشمردن برخی اقدامات دستگاه قضایی استان در زمینه شرکت‌های دانش بنیان، اضافه کرد: یکی از قدم‌های مهم تشکیل شعب ویژه برای رسیدگی به دعاوی له یا علیه شرکت‌های دانش بنیان در سطح استان بود و در ادامه در راستای اجرای راهبردهای ۱۵ گانه ابلاغی رییس قوه قضائیه مترصد هستیم شورای حل اختلاف ویژه‌ای برای رسیدگی به اختلاف شرکت های دانش بنیان ایجاد کنیم.

وی انجام بازدیدهای مستمر از شرکت های دانش بنیان استان، پیگیری مشکلات این شرکت‌ها، شناسایی و جمع آوری آمار و اطلاعات شرکت‌های دانش بنیان را از دیگر برنامه های در دست اجرای مجوعه خود برشمرد و یادآور شد: جمع آوری اطلاعات شرکت های دانش بنیان در سامانه «سمتاد» یکی از قدم های مهم در حال اجراست که می تواند در زمینه حل مشکل نبود بانک اطلاعاتی این شرکت در استان البرز بسیار راهگشا باشد.

پیگیری به منظور تسریع در جذب اعتبارات و اختصاص فضا برای استقرار شرکت های دانش بنیان از دغدغه های مطرح شده توسط فعالان حاضر در این نشست بود که ریسس کل دادگستری استان با تاکید بر پیگیری این مطالبات با استفاده از ظرفیت های قانونی، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان می تواند جهشی بزرگ در تقویت اقتصاد ملی، رشد اقتصادی، تولید ثروت و اشغال نیروهای جوان و متخصص و نخبه باشد که بیانگر نگاه دوراندیشانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در تعیین شعار سال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha