فرماندار رباط کریم: موسسه‌های خیریه سفیر و بهترین مبلغ در جمع آوری زکات هستند

رباط کریم - ایرنا - فرماندار شهرستان رباط کریم گفت : موسسه های خیریه سفیر و بهترین مبلغ در جمع آوری زکات هستند و نقش این مؤسسه‌ها در ارائه خدمات ضروری است.

به گزارش ایرنا، امید احمدی روز چهارشنبه در جلسه شورای زکات  شهرستان رباط کریم اظهار داشت: موسسه و سازمان‌های خیریه شریک و همکار مناسبی در اجرای برنامه‌های مختلف از قبیل جمع آوری زکات وخرج آن در همان محدوده در راستای  مبارزه با فقر، مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی، کاهش فاصله طبقاتی و افزایش کیفیت زندگی قشرهای محروم و نیازمند محسوب می‌شوند.

وی افزود: زکات امر پسندیده و سفارش شده ای است که اهمیت دادن به آن نقش مهمی در برطرف کردن نیاز جوانان و خانواده های مستمند دارد و موضوعات در این حوزه باید در شهرستان پیگیری شود.

 فرماندار رباط کریم خاطرنشان کرد: ما باید از ظرفیت شهرکهای صنعتی در مجمع خیران و شورای زکات استفاده کنیم و جلسه با هیات مدیره های شهرکها می تواند در توسعه بخش اقتصاد و مدیریت فقر و آسیب‌های اجتماعی در جامعه  نقش مهمی ایفا کند.

ای مسئول ادامه داد: کسانی که در بخش کشاورزی و دامداری و دیگر بخشها شهرستان مشغول به کار هستند، بر اساس برآوردهای شرعی، زکات و دیگر حقوق تعلق گرفته بر اموالشان را پرداخت کنند بسیاری از نابسامانیهای اقتصادی جامعه سامان یافته و خانواده های بی بضاعتی که دچار مشکلات مالی هستند نجات می یابند.

فرماندار رباط کریم اضافه کرد: کارآمدترین عامل و موفق ترین شیوه  جمع آوری زکات فضاسازی تبلیغاتی ویژه در فصل برداشت محصول است، می توانیم با پخش پوستر، نوشتن احادیث کوتاه در مورد زکات و آثار و برکات آن، نوشتن شعارهای مناسب، تهیه بروشورهای کوتاه و پرمحتوا، نوشته ها با محتوای احادیث شریف معصومان (ع)مبنی بر ترغیب مردم به ادای زکات و نصب آنها در محلهای مناسب و اماکن عمومی به کمک روابط عمومی های ادارات  انجام داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha