هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در استان یزد آغاز شد

یزد- ایرنا- هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی روز سه‌شنبه با ۱۲۰ برنامه برنامه فرهنگی، بصیرتی، فرهنگی و رسانه‌ای در فضای مجازی و به صورت حضوری در استان یزد آغاز شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: برنامه‌های بزرگداشت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی تا ۱۲ تیرماه جاری با همکاری تشکل‌های مردمی، نهادها، سازمان‌ها و هیات‌های فرهنگی و مذهبی در شهر و مناطق روستایی در ۱۱ شهرستان استان پیگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد حسین متوسل روز سه‌شنه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آیین غبارروبی و عطر افشانی قبور مطهر شهیدان صدوقی (ره) و پاکنژاد از شهدای حزب جمهوری، برگزاری نشست تخصصی با مدیران در شورای اداری با موضوع بازخوانی مدیریت جهادی علمی شهید بهشتی و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در خصوص جنایات آمریکا در فضای مجازی و بخش عمده آن با حضور اقشار مختلف صورت می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های شاخص هفته حقوق بشر آمریکایی در یزد از برگزاری مراسم عمومی با حضور اقشار مردم ولایتمدار و مسئولان اجرایی استان در روز پنجشنبه نهم تیرماه جاری از ساعت هفت صبح در مسجد روضه محمدیه ( حظیره ) خبر داد که با حضور سخنران کشوری برگزار می‌شود.

متوسل بیان کرد: نشست‌های تخصصی اساتید حوزه و دانشگاه با موضوع بررسی ابعاد حقوق بشر آمریکایی، دیدار خانواده‌های شهدا ترور با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد و تجلیل از آنها و همچنین برگزاری جلسه تفسیر قرآن در محل مسجد ملا اسماعیل(محل شهادت شهید صدوقی) و تبیین هفته حقوق بشر آمریکایی در مساجد و نماز جماعت ادارات توسط ائمه جماعات برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: برگزاری نمایشگاهی با موضوع جنایات آمریکا و منافقین، نشست تشکل‌های دانشجویی با رئیس دادگستری استان به مناسبت هفته قوه قضائیه و  فعال کردن پایگاه‌های مختلف بسیج و حلقه‌های صالحین با موضوع هفته حقوق بشر آمریکائی از دیگر برنامه‌های محوری تدارک دیده شده است.

این مسئول گفت: برگزاری ۲ جلسه ستادی با حضور اعضا و میهمانان مدعو به منظور گرفتن ایده‌ها و طرح‌ها و انجام هماهنگی‌های لازم، هماهنگی و توجیه رابطان شهرستانی به منظور برگزاری مراسم‌های ایام و انجام هماهنگی‌های لازم با رئیس دادگستری استان و معاون سیاسی و امنیتی استانداری یزد برای برگزاری مراسم‌های صورت گرفته است.

متوسل گفت: باید مردم و جوانان را با انجام برنامه‌های مناسب و متنوع فرهنگی و بصیرتی با جنایات آمریکا در بخش های مختلف آشنا کرد و هفته حقوق بشر آمریکایی یک فرصت است تا همه دوستداران انقلاب اسلامی با همکاری هم و بهره‌گیری از فضای مجازی و فعالیت‌های حضوری اقدام کنند.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha