۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۴۱
کد خبر: 84799624
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قرارگاه اجتماعی زندان در مشهد آغاز به کار کرد

۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۴۱
کد خبر: 84799624
قرارگاه اجتماعی زندان در مشهد آغاز به کار کرد

مشهد-ایرنا- طرح قرارگاه اجتماعی زندان همزمان با دومین روز از هفته قوه قضاییه روز پنجشنبه با حضور مسوولان مربوطه در زندان مرکزی مشهد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی در آغاز به کار این قرارگاه گفت: زندان و زندانی تنها مساله سازمان زندان‌ها و قوه قضاییه نیست و تمام ارکان جامعه در این خصوص مسوول هستند و باید ادای تکلیف کنند.

وی گفت: زندانی محصول همین جامعه است و بنا به سخن شهید همت ما در قبال تمام کسانی که راه کج می‌روند مسوول هستیم.

مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی ادامه داد: از این رو با ابلاغ سیاست‌های سازمان زندانها مبنی بر استفاده از همه ظرفیت‌های اجتماعی در پیشبرد اقدامات اصلاحی و تربیتی، اکنون شاهد حضور و نقش آفرینی نهادهای متولی و گروه‌های جهادی در ارائه خدمت به زندانیان و خانواده‌هایشان هستیم.

جانفدا افزود: در همین راستا و با هدف متمرکز نمودن خدمات حمایتی برون‌ سازمانی به جامعه هدف و بهره‌برداری هدفمند و متناسب با نیاز زندانیان و خانواده آنان از ظرفیت‌های اجتماعی و همچنین فعال کردن تمام ارکان جامعه در حوزه خدمات حمایتی زندانبانی، با ابتکار اداره کل زندانهای خراسان رضوی و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، طرح قرارگاه اجتماعی زندان تدوین شده است.

وی ادامه داد: این قرارگاه با تعریف هفت ماموریت در خصوص زندانیان و ۶ ماموریت ویژه خانواده زندانیان در هشت کارگروه تخصصی با عضویت ۴۰ دستگاه دولتی در زندان مرکزی مشهد امروز به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

۱۱ زندان، یک کانون اصلاح و تربیت و همچنین اردوگاه حرفه‌آموزی و کار درمانی چناران در خراسان رضوی تحت مدیریت اداره ‌کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی این استان قرار دارد.

طبق اعلام مسوولان قضایی خراسان رضوی در سال گذشته، این استان با جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفر حدود ۱۷ هزار زندانی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha