۴ تیر ۱۴۰۱، ۸:۲۹
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84800351
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چند خبر از دانشگاه علوم پزشکی کردستان

۴ تیر ۱۴۰۱، ۸:۲۹
کد خبر: 84800351
چند خبر از دانشگاه علوم پزشکی کردستان

سنندج- ایرنا- شرکت ۲۲۶ نفر در آزمون دکترای تخصصی و پژوهشی رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی در استان، افزایش تعداد تخت‌های بستری بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) مریوان و عدم شناسایی بیمار جدید مبتلا به کرونا، سه خبر از دانشگاه علوم پزشکی کردستان است.

به گزارش ایرنا، مدیر امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی کردستان روز شنبه اظهار داشت: ۲۲۶ نفر در آزمون دکترای تخصصی و پژوهشی رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی ۱۴۰۱ در استان شرکت کردند.

معصومه زرگران اضافه کرد: این تعداد شرکت کننده در ۴۸ رشته زیرمجموعه علوم پایه پزشکی، بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی به رقابت پرداختند که ۱۲۰ تن مرد و ۱۰۶ تن نیز بانوان بودند.

وی یادآور شد: این آزمون همزمان با سراسر کشور در روزهای پنجشنبه ۲ تیر در ۲ نوبت صبح و عصر و جمعه سوم تیر ماه سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد.

مدیر امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: آزمون ذکر شده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار و تمهیدات لازم به‌ منظور حفظ سلامت افراد و پیشگیری از همه‌گیری ویروس کرونا در نظر گرفته شد.


افزایش تعداد تخت‌های بستری بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) مریوان

مدیر شبکه بهداشت و درمان مریوان از افزایش تعداد تخت های بستری بخش مراقبت های ویژه (ICU) در شهرستان مریوان خبر داد.

دکتر منصور فیضی گفت: به منظور توسعه خدمات و بهبود کیفیت و رفاه حال بیماران و همراهان و کاهش نگرانی مراجعین، با همت و مساعدت خیرین سلامت شهرستان مریوان و حمایت دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بخش جدید مراقبت های ویژه بیمارستان فجر در فضایی به وسعت ۲۳۰ مترمربع و با صرف هزینه ای افزون بر ۱۴۰ میلیارد ریال ساخت و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی ضمن تقدیر و تشکر از خیرین عرصه سلامت و حمایت های ریاست و معاونین دانشگاه علوم پزشکی کردستان، افزود: با بهره برداری از بخش جدید مراقبت های ویژه بیمارستان فجر مریوان، تعداد تخت های مراقبت های ویژه در این بیمارستان از چهار به ۹ تخت مجهز به تجهیزات پیشرفته پزشکی افزایش یافت و بهره برداری از این بخش در خدمت رسانی مطلوبتر به مردم شهرستان مریوان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مریوان ادامه داد: مبلغ ۴۰ میلیارد ریال هزینه برای ساخت و تکمیل ساختمان این بخش توسط خیرین سلامت شهرستان و بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی کردستان برای تجهیز و راه اندازی آن اختصاص یافته است.


عدم شناسایی بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در ۲۴ ساعت گذشته

سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی نشد و مورد فوتی هم ثبت نشده است.

بهرام کندائی یادآور شد: در حال حاضر ۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که پنج نفر آنان در بخش‌ مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار و ۱۸ بیمار مبتلا به کرونا در استان جان باخته‌اند، اضافه کرد: براساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی، همه شهرستان‌های استان در وضعیت آبی هستند اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن ضروری است.

سه هزار و ۲۸۰ دانشجو در ۴۳ رشته و هشت مقطع تحصیلی در پنج دانشکده دندانپزشکی، پزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت و پیراپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان مشغول به تحصیل هستند.

در حال حاضر ۷۴ دانشجوی خارجی در این دانشگاه در رشته‌ها و مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند که ۲ درصد دانشجویان این دانشگاه را شامل می‌شود

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha