نماینده شیروان: سفر رییس جمهور به استان دستاوردهای خوبی به همراه داشت

بجنورد-ایرنا- نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: سفر رییس جمهور و شماری از اعضای هیات دولت سیزدهم به خراسان شمالی دستاوردهای خوبی به همراه داشت که از جمله آنها تصویب ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش عمرانی بود.

به گزارش ایرنا علی جدی روز شنبه در جمع خبرنگاران و فعالان مجازی استان و شیروان اظهار داشت: در این سفر همچنین ۱۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در خراسان شمالی مصوب شد که در مقایسه با استان های دیگر رقم بسیار خوبی است.

وی گفت: هر چند در نشست های قبل از سفر رییس جمهور درخواست اولیه استان تخصیص ۴۰۰ هزار میلیارد ریال در بخش عمرانی بود اما ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در این بخش مصوب شد که تحقق آن تحول عظیمی در زیرساخت های استان ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به اولویت بهره برداری از آب های پایدار منطقه سرانی شیروان خاطرنشان کرد: در این سفر  پروژه انتقال آب های این منطقه مصوب شد که در صورت اجرای آن۴۰ میلیون مترمکعب آب در سال در بخش کشاورزی و شرب استان تامین خواهد شد.

جدی در پاسخ به اقدامات انجام شده برای معدن آلبلاغ در استان اضافه کرد: پهنه اعظم این معدن در اسفراین است که حفاظت و اکتشاف آن به ایمیدور داده شده که متاسفانه کم کاری شده است و بخش خصوص باید به سرعت وارد عمل شود اما قصد داریم پهنه شیروان و فاروج از آن جدا شود و عملیات به صورت مجزا صورت گیرد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: در این سفر برای شهرستان شیروان، ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که مدیران باید پیگیر باشند اعتبارات را جذب کنند و از این میزان ۴۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل سالن ورزشی سه هزار نفره شهر مصوب شد.

جدی با ابراز گلایه از ارائه آمار و اطلاعات غلط برخی مدیران استان و شهرستان در زمینه توسعه افزود: در بسیاری از جاها سعی کردیم اعتبار مناسب اخذ شود اما آمار و اطلاعات غلط مسوولان مشکلاتی را در تخصیص بودجه ایجاد می کرد.

وی در خصوص دانشکده کشاورزی شیروان تصریح کرد: الحاق دانشکده کشاورزی به دانشگاه بجنورد پی گیری های زیادی انجام شده که این اتفاق رخ ندهد و اکنون بحث افزایش رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی و جذب اعضای هیات علمی بیشتر مطرح است.

رییس جمهور در بیست ششمین سفر استانی دولت سیزدهم، صبح روز پنجشنبه ۲ تیر به همراه تعدادی از اعضای هیات دولت وارد استان خراسان شمالی شد.
آیت الله رئیسی را در این سفر وزیر کشور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر نیرو، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر راه و شهرسازی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، رییس دفتر رییس جمهور، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری عضو شورای هماهنگی ارتباطات با حوزه روحانیت، عضو شورای هماهنگی ارتباطات با حوزه و روحانیت رییس جمهور را همراهی کردند.

بازدید از تعدادی طرح‌ های اقتصادی و عمرانی، بازدیدهای سرزده، دیدار با اقشار مردم و نخبگان، همچنین شرکت در شورای اداری استان در سفر یک‌روزه رئیس جمهور به خراسان شمالی برنامه‌ریزی شده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha