شبکه آبرسانی روستای چشمه قصابان همدان اصلاح و استانداردسازی شد

همدان-ایرنا- معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان از اصلاح ۸۰۰ متر شبکه و استاندارد سازی ۸۰ فقره انشعاب آب در روستای چشمه قصابان شهرستان همدان خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی آبفای استان همدان، «حمیدرضا نیکداد» با اشاره به مجموعه پروژه های مرتبط با اصلاح شبکه و استاندارد سازی انشعابات آب در روستاهای استان، اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی های انجام شده اصلاح ۹۰۰ متر شبکه با لوله سایز ۱۱۰ میلی متر و استانداردسازی ۱۰۰ فقره  انشعاب در روستای چشمه قصابان در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه تاکنون اصلاح و بازسازی ۸۰۰ متر از این پروژه عملیاتی شده است افزود: در حال حاضر پروژه با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال انجام است که انتظار می رود ۱۰ درصد باقی مانده تا ۲ ماه آینده به طور کامل عملیاتی شود.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان خاطرنشان کرد: تاکنون ۸۰ فقره انشعاب فرسوده نیز در این روستا استانداردسازی شده است.

نیکداد با بیان اینکه با اجرای این پروژه مشکل افت فشار تعدادی از مشترکان در روستای چشمه قصابان برطرف می شود تصریح کرد: بخشی از حوادث مرتبط با فرسودگی شبکه نیز با اجرای این پروژه مرتفع خواهد شد.

وی مجموع اعتبارات عمرانی این پروژه را ۳۰۰ میلیون تومان برشمرد و افزود: تاکنون ۲۱۵ میلیون تومان از آن هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و همچنین ۸۲۷ روستای استان همدان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی(لوله کشی) بهره‌مند هستند.

استان همدان نزدیک به ۶۸۰ هزار مشترک آب دارد.

استان همدان حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت شهری و روستایی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha