معاون فرماندار: آب شرب روستاهای مهاباد برای جلوگیری از شیوع «التور» باید رصد شود

مهاباد- ایرنا- معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری مهاباد گفت: بهداشت آب شرب روستائیان این شهرستان باید به صورت پیوسته رصد شود تا از شیوع بیماری های عفونی به ویژه التور جلوگیری به عمل آید.

به گزارش ایرنا، خشایار صنعتی روز یکشنبه جلسه مقابله با بیماری های منتقله از آب و غذا افزود: یکی از راه های آلودگی و پخش بیماری های عفونی از محل آب شرب روستائیان بوده و ضروری است در این راستا حساسیت بیشتری از طرف ادارات متولی اعمال شود.

وی ادامه داد: تامین کلر در روستاهای فاقد پوشش شبکه آبرسانی و همچنین کلرسنجی پیوسته به سایر روستاهای تحت پوشش در دستور قرار گیرد تا بتوان برای روستائیان آب شرب سالم تامین کرد.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری مهاباد اظهار کرد: براساس گزارش های شبکه بهداشت و درمان، مراجعه کنندگان به بیمارستان اغلب با منشا ویروسی بوده و خوشبختانه تاکنون وجود بیماری «وبا» با منشا عفونی تایید نشده است.

صنعتی اظهار کرد: آگاه سازی و اطلاع رسانی و هشدارهای لازم برای مقابله با بیماری مختلف نیز می تواند نقش پر رنگی در امر کاهش ابتلا و کنترل آنها داشته باشد.

وی با بیان اینکه مهاباد یکی از شهرهای گردشگرپذیر منطقه است، افزود: نظارت بر اماکن اقامتی و هتل ها، غذاخوری های بین راهی و داخل شهر و اماکن عمومی هم در این دستور قرار دارد.

مهاباد با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است؛ شیوع التور ( وبا) در کردستان عراق موجب شده تا مسوولان به ویژه شهرستان های مرزی تدابیر جدی تری را برای جلوگیری از انتقال و شیوع آن اتخاذ کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha