وزیر فناوری و پژوهش سوریه: شرکت های ایرانی در سوریه اولویت دارند

ایرنا – دمشق - وزیر فناوری و تکنولوژی سوریه با بیان اینکه همکاری شرکت های ایرانی با دمشق اولویت دارد، گفت: در زمینه فناوری همکاری خوبی با شرکت های ایرانی به ویژه در موضوع مشاوره از راه دور داریم.

توانایی ها و دانش شرکت های ایرانی در حوزه فناوری و ارتباطات و مخابرات برای بازسازی زیرساخت های ویران شده سوریه که در جنگ 11 ساله با تروریست ها حادث شده، با استقبال مقامات و شرکت های سوری مواجه گردیده؛ از این رو همکاری شرکت های ایرانی در سوریه در اولویت مقامات این کشور قرار دارد.

با وقوع بحران سوریه که از اسفند ماه سال ۸۹ آغاز و به سرعت به جنگ بین المللی تبدیل شد، خسارت های بسیار زیادی به زیرساخت ها و تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری این کشور وارد گردید و سوریه که قبل از جنگ در زمینه ارتباطات در سطح مناسبی قرار داشت، دچار مشکلات بیشماری شد.

با فروکش شدن آتش جنگ و شکست تروریست ها و بازگشت امنیت به بخش های زیادی از سوریه، بازسازی و ارتقای زیرساخت های این کشور نیز در اولویت قرار گرفت که برپایی هشتمین دوره نمایشگاه "های تک" سوریه در راستای همین امنیت و ارتقای فناوری می باشد.

"ایاد الخطیب" امروز(یک شنبه) در حاشیه هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی "های تک" سوریه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در دمشق، اظهار داشت: شرکت های ایرانی در کشور سوریه نه تنها از طریق مجموعه قوانینی که در این زمینه صادر شده، بلکه از طریق تسهیلاتی که برای‌ شرکت های ایرانی مشغول به کار در بخش ارتباطات و فناوری وجود دارد، دارای اولویت هستند.

وزیر فناوری و پژوهش سوریه با اشاره به فعالیت و مشارکت بالای شرکت های ایرانی در این کشور، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از شرکت های ایرانی پروژه هایی را در سوریه در دست انجام دارند و برخی را تکیمل کرده و تحویل داده اند.

این مقام سوری تصریح کرد: برای شرکت های فعال ایرانی در سوریه خدماتی را در نظر گرفته ایم که این خدمات در حال حاضر ارایه می شود.

وی همچنین با اشاره به همکاری وزارت خانه مطبوعش با وزارت ارتباطات جمهوری اسلامی ایران، گفت: ما با این شرکت در زمینه های مشاوره از راه دور همکاری خوبی داریم.

هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی "های تک" از روز جمعه با حضور شرکت هایی از ۲۰ کشور جهان و ۱۵ شرکت ایرانی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی شهر دمشق آغاز به کار کرده و تا امروز (ششم تیرماه) نیز برقرار خواهد بود.

در این دوره از نمایشگاه "های تک" سوریه، ۱۸۰ برند داخلی و بین المللی از ۲۰ کشور جهان حضور دارند که ۱۵ شرکت ایرانی نیز در کنار سایر شرکت ها حاضر اقدام به ارایه تولیدات و محصولات خود نموده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha