مریوان از ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای سرمایه‌گذاری برخوردار است

سنندج- ایرنا- سرپرست فرمانداری مریوان گفت: شهرستان مریوان با وجود قابلیت‌ها و جاذبه‌های طبیعی، از ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای سرمایه‌گذاری برخوردار است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل احمدی روز یکشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات‌ سفر شهرستان مریوان گفت: با توجه به وجود جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی فراوان در مریوان و استفاده از این امتیاز ویژه، می‌توان گردشگری را محور توسعه استان قرار داد.

وی با بیان اینکه با مهیا شدن زیرساخت‌های محور گردشگری زریبار و جاده مریوان - سنندج می‌توان در راستای جذب گردشگر اقدام کرد، افزود: رسیدن به این هدف همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی مربوطه و بخش خصوصی را می‌طلبد.

فرماندار مریوان یادآور شد: از تمام ظرفیت‌ها برای جذب گردشگر، ایجاد اشتغال جوانان و توسعه اقتصادی شهرستان استفاده کرده و نهایت تلاش خود را در این زمینه انجام خواهیم داد.

مریوان جزء شهرستان‌های گردشگرپذیر مطرح در کشور است

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان نیز در این جلسه گفت: شهر مریوان با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص و ظرفیت و پتانسیل‌های کم‌نظیر، جزء شهرستان‌های گردشگرپذیر مطرح در کشور است.

یعقوب گویلیان افزود: مریوان را همه با نام نگین گردشگری غرب کشور می‌شناسند و باید با استفاده از این قابلیت، زمینه را برای حضور گردشگران در این منطقه فراهم کرد.

وی ادامه داد: این شهرستان در تمام زمینه‌های گردشگری از جمله طبیعت‌ گردی، تجاری، ورزشی، سلامت، فرهنگی، هنری و کشاورزی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان مرز باشماق مریوان را فرصتی مناسب برای رونق گردشگری و توسعه استان دانست و اضافه کرد: این مرز یک موقعیت مهم و استراتژیک است که با استفاده از ظرفیت‌های آن می‌توان برای ورود گردشگران عراقی به‌ویژه در حوزه گردشگری سلامت بهره برد.

گویلیان یادآور شد: شهرستان مریوان همچنین با داشتن پیشینه تاریخی غنی، در بسیاری از رشته‌های صنایع‌ دستی دارای شهرت و اعتبار جهانی است که بافت کلاش یکی از این حرفه‌های خاص و پردرآمد مردان و زنان سختکوش و هنرمند این دیار بوده و به برندی اختصاصی در جهان تبدیل شده است.

شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha