استاندار اردبیل: تزریق تسهیلات تبصره ۱۸ در فرصت مقرر اولویت مدیران و بانک‌ها باشد

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل با اشاره به فرصت باقی مانده بانک‌ها برای انعقاد قرارداد تسهیلات از محل تبصره ۱۸ برای واحدهای تولیدی تا پایان تیرماه ، خواستار توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در معرفی واحدهای تولیدی برای دریافت این تسهیلات شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، سیدحامد عاملی روز یکشنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت پرداختی تسهیلات تبصره ۱۸ از سوی بانک‌ها اظهار کرد: مسئولان دستگاه‌های مرتبط با واحدهای تولیدی و شرکت‌های دانش‌بنیان باید در اسرع وقت نسبت به معرفی این شرکت‌ها به بانک اقدامات لازم را به عمل آورند.

وی بیان کرد: در صورتی که واحد و یا شرکتی واجد شرایط دریافت تسهیلات از سوی بانک‌ها تشخیص داده شود، نسبت به جایگزینی شرکت و واحد دیگر واجد شرایط در اسرع وقت اقدام شود.

استاندار اردبیل این تسهیلات را فرصتی برای استفاده بهینه بانک‌ها  دانست و گفت:  با توجه به اینکه تسهیلات تبصره ۱۸  به صورت کشوری است ، بانک‌ها باید پیشرو و پیگیر این تسهیلات و پرداخت به واحدهای تولیدی باشند.

عاملی ، رفع مشکلات واحدهای تولیدی را گامی برای کاهش مشکلات اشتغال جوانان و رونق بخش اقتصاد استان دانست و از مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانکی خواست در فرصت‌های باقی مانده تا پایان تیرماه نسبت به عقد قرار داد با واحدها برای جذب این تسهیلات تلاش کنند.

وی ادامه داد: در صورت تمدید مهلت پرداخت نیز ، استان می‌تواند مبالغ بیشتری جذب کند، ولی تا فرصت تعیین شده لازم است دستگاه‌ها و بانک ها روند تزریق این تسهیلات را تسریع کنند.

در این جلسه  هر کدام از بانک‌ها گزارشی از سهمیه ابلاغی از محل تبصره ۱۸ به بانک مربوطه و روند پرداخت این تسهیلات را ارائه کردند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha