رییس دادگستری: آزادسازی حریم سد مهاباد با جدیت ادامه خواهد داشت

مهاباد - ایرنا - رییس دادگستری مهاباد گفت: عملیات آزادسازی حریم و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز بخشی از حاشیه سد این شهرستان با جدیت تمام دنبال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد بنایی روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: آزادسازی اراضی ملی به عنوان یکی از مطالبات مردم توسط مراجع قضایی از ابتدای خردادماه سال جاری آغاز شده است و تداوم خواهد داشت.

وی افزود: برخی بهره برداران در حاشیه سد مهاباد اقدام به تغییر کاربری و گروهی نیز خارج از مجوزهای صادره برای آنها اقدام به تصرف و ساخت و ساز کرده اند که با این موارد برخورد قانونی خواهد شد.

رییس دادگستری مهاباد ادامه داد: در جلسه شورای فرعی حفاظت از بیت المال با محوریت آزادسازی حاشیه سد مهاباد در این شهرستان، یک فرصت ۲ ماهه برای ادارات ذیربط در این تصرف ها داده شده است تا با این تصرفات و ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد لازم را انجام دهند. 

بنایی با بیان اینکه  اراضی ملی، منابع طبیعی و بستر رودخانه‌ها متعلق به عموم مردم بوده و عزم دستگاه قضایی هم در این راستا برای برخورد با متخلفان جدی است افزود: متاسفانه هزینه های تخلف و جرم در قانون با اینگونه تخلفات پایین است از اینرو نمایندگان مجلس باید با بازنگری در این مورد جرایم تعیین شده را افزایش دهند.

۱۲ میلیارد ریال در جشن گلزیزان امسال در مهاباد جمع آوری شد

وی با قدردانی از مردم نوعدوست مهاباد برای مشارکت بالا در جشن گلریزان امسال گفت: مردم این شهرستان ۱۲ میلیارد ریال را برای آزادی زندنایان جرایم غیر عمد کمک اهدا کردند.

رییس دادگستری: آزادسازی حریم سد مهاباد با جدیت ادامه خواهد داشت

بنایی افزود: با استفاده از این مبلغ ، پنج نفر از زندانیان این گونه جرایم آزاد شده و به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.

افزایش ۱۱ درصدی ورودی پرونده به دادگستری مهاباد در سال جاری  

رییس دادگستری مهاباد با بیان افزایش میزان ورودی پرونده ها به دادگستری این شهرستان در سال جاری در مقایسه با پارسال گفت: میزان ورودی پرونده ها امسال با ۱۱ درصد افزایش نسبت به پارسال به ۱۱ هزار و ۴۶۵ پرونده رسیده است که از این تعداد ۱۱ هزار و ۱۰۵ فقره پرونده تعیین تکلیف شده است.

وی میزان ورودی پرونده ها به دادگستری این شهرستان در سال گذشته را نیز ۴۷ هزار و ۵۷۰ فقره و میزان پرونده های خروجی را نیز ۴۸ هزار و ۴۱۸ فقره عنوان کرد.

بنایی تاکید کرد: با وجود افزایش شمار پرونده های ورودی به این دادگستری ولی شمار قضات همچنان ثابت است.

وی با اشاره به فعالیت مستمر معاونت پیشگیری از وقوع جرم برای کاهش ورودی پرونده ها افزود: در این امر اطلاع رسانی رسانه ها برای فرهنگ سازی در این زمینه برای ترویج امر گذشت و سازش بجای تشکیل پرونده های قضایی و نیز ارتقای اطلاعات و سواد حقوقی جامعه به ویژه هنگام انعقاد قرارداد و معاملات از اهمیت فراوانی برخوردارست.  

به گزارش ایرنا، یکم تا هفتم تیرماه هر سال در کشور به مناسبت شهادت دکتر بهشتی و یارانش به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha