دستیابی به اهداف توسعه‌ای کشور منوط به افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصاد است

شهرری- ایرنا- رئیس هیات مدیره کانون کارآفرینی استان تهران گفت: دستیابی به اهداف توسعه‌ای کشور منوط به افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصاد کشور است و این مساله با ارزش دادن به کارآفرینی میسر می‌شود.

به گزارش ایرنا از واحد اطلاع رسانی کانون کارآفرینی استان تهران، علی نقیب شامگاه یکشنبه در اولین همایش کانون کارافرینی  این استان با اشاره  نقش بیشتر کارآفرینان دانشگاهی در مقایسه با دیگر کارآفرینان اظهار داشت: در راستای کارآفرینی، نیاز به توسعه نسل جدیدی از کارآفرینان داریم که قادر به شناخت و کسب مزیت از فرصت‌های کسب ‌و ‌کار در حوزه زیست بوم دانش بنیان ها هستند.

وی افزود: ما در کانون سعی داریم در مرحله نخست به شناسایی مسایل پیرامون کارآفرینی بپردازیم و سپس بر اساس الویت ها عمل کنیم.

نقیب در ادامه به  چالش های پیش روی کارآفرینی  اشاره و خاطر نشان کرد: بر سر راه کارآفرینی در کشور به‌طور عام، و در بخش خصوصی  به‌طور خاص موانعی قرار دارد اما کارآفرین گرفتار مثلث "ذهنی نمی توانم، نمی گذارند و نمی شود", نیست و همواره در صدد پیدا کردن راهی برای رسیدن به اهداف خود است.

کانون کارآفرینی استان تهران با هدف ترویج و گسترش کارآفرینی و به منظور ساماندهی و فراهم سازی امکان بهره برداری بیشتر از سرمایه گذاری و تولید، استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران، حمایت از بهبود فضای کسب و کار و پاسخ گویی به مشکلات و نارسایی های موجود در چارچوب قوانین کشور و شبکه سازی و ایجاد تشکل در میان کارآفرینان دانشگاهی کشور تاسیس شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha