۶ تیر ۱۴۰۱، ۹:۳۱
کد خبرنگار: 1336
کد خبر: 84803157
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار نخست وزیر ژاپن به گروه ۷ در مورد خطر درس های اشتباه حمله روسیه به اوکراین

تهران- ایرنا- «فومیو کیشیدا» نخست وزیرژاپن در نشست سران گروه هفت در خصوص درس های اشتباه کشورهای دیگر از حمله روسیه به اوکراین هشدار داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری «کیودو»، نخست وزیر ژاپن این اظهارات را با اشاره به افزایش نفوذ چین در منطقه هند-اقیانوسیه در نشست گروه ۷ بیان کرد.

کیشیدا اقدام چین برای اعزام کشتی در منطقه ای در حوالی جزایر «سنکاکو» و اکتشافات میدان گازی در دریای چین شرقی را تلاشی برای تغییر شرایط فعلی با توسل به زور از سوی پکن توصیف کرد.

کیشیدا گفت: در حال حاضر تحرکاتی از سوی چین با هدف تغییر شرایط فعلی در منطقه هند-اقیانوسیه در حال انجام است.

وی افزود: ما باید اطمینان حاصل کنیم که کشورهای دیگر از اوضاع اوکراین درس‌های اشتباهی نمی‌گیرند.

وی همچنین بر صیانت از نظام بین المللی تاکید کرد.

کیشیدا با اشاره به تحرکات اخیر کره شمالی و تداوم پرتاب موشک های بالستیک از سوی این کشور، تصریح کرد جامعه بین الملل نباید این تصور را ایجاد کند که پیونگ یانگ همچنان فرصت دارد به آزمایش های موشکی خود ادامه دهد.

کیشیدا همچنین از چین خواست تا شفافیت در مورد زرادخانه هسته ای خود را افزایش دهد.

وی افزود: ژاپن تصمیم دارد ظرف پنج سال هزینه های دفاع خود را افزایش دهد.

نشست سه روزه رهبران گروه هفت در آلمان در حالی از ۲۶ تا ۲۸ ژوئن(۵ تا ۷تیر) در منطقه کوهستانی آلمائو در بایرن آلمان در حال برگزاری است که انتظار می رود دستور کار در این نشست بر وضعیت اوکراین و پیامدهای تحریم های ضد روسیه متمرکز شده باشد.

در میان شرکت کنندگان دعوت شده در اجلاس سران سنگال، آفریقای جنوبی، آرژانتین، هندوستان و اندونزی نیز دیده می‌شوند. «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین نیز از طریق ارتباط ویدیویی در این نشست شرکت می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha