هشدار استاندارد به بهره برداران تجهیزات شهربازی‌های خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد خراسان شمالی گفت: ۵۵ وسیله بازی و تفریحی در پارک ها و شهر بازی های استان موجود است که برای استفاده در ایام تعطیلات تابستان امسال باید تاییدیه مقررات استاندارد اجباری را دریافت کنند.

احسان طاهری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:از این تعداد وسیله بازی؛ تاکنون ۱۵ مورد در حال بازرسی است و به زودی تاییدیه استانداری اجباری را دریافت می کنند و مابقی بهره برداران نیز که زیر نظر شهرداری فعالیت می کنند باید در این مورد اقدام کنند.

وی تصریح کرد: وسایل بازی موجود در پارک ها و شهربازی ها توسط راهبر مدیریت می شود و شهرداری ها باید قرارداد این بهره برداران را مشروط به دریافت تاییدیه استاندارد تمدید کند و پس از تایید اداره کل استاندارد در معرض دید مردم قرار دهند.

معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد خراسان شمالی با بیان اینکه رعایت نکات ایمنی در وسایل بازی، تجهیزات پارک‌ها و شهربازی‌ها مشمول استاندارد اجباری است، عنوان کرد: الزام استاندارد برای تجهیزات بازی شامل سه مرحله ساخت، نصب و بهره‌برداری است که برای دریافت تاییدیه استاندارد باید هر سه مرحله تحت نظارت کارشناسان فنی ذیربط انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: شهرداری ها نیز به منظور حفظ ایمنی و سلامت شهروندان از فعالیت تجهیزات شهرهای بازی، پارک های بازی و زمین های بازی که نسبت به دریافت گواهی ایمنی اقدام نکرده اند نیز جلوگیری کنند.

طاهری بیان کرد: بهره برداران و مالکان باید تصویری از گواهینامه صادر شده را به جهت ایجاد اطمینان خاطر استفاده کنندگان در کنار تمامی تجهیزات تفریحی نصب کنند و شهروندان نیز از استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کنند.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از مردم آن در روستاها سکونت دارند.  

شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha