۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۵۲
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84803857
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از هزار کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در کشور فعال است

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: هم اکنون این نهاد هزار و ۳۳ مرکز ثابت کتابخانه‌ای، سیار روستایی و شهری و پستی در سطح کشور فعال دارد.

مهدی علی‌اکبرزاده روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهار داشت: از ابتدای تیرماه امسال قرار براین شد که هر کودک و نوجوانی که کارت عضویت کانون را داشته باشد می تواند در طول سفر به هر شهر از کتاب های مراکز آن شهر بهره مند شود.

وی گفت: این امر موجب خواهد شد ترویج کتاب و کتاب خوانی گسترش یابد.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۵۰ کتابخانه سیار روستایی و شهری فعال هستند گفت: با توجه نیاز و درخواست مراکز استان ها مجوزهای لازم برای این کتابخانه ها صادر می شود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه با اشاره به اینکه در مناطق مرزی کتابخانه ها و تماشاخانه های سیار فعال و روبه توسعه است گفت: کودکان و نوجوانان این مناطق نیز از کتاب های موجود بهره مند می شوند.

علی اکبرزاده گفت: در برنامه تابسانه امسال سه برنامه متمرکز برای تماشاخانه های سیار داریم، هم اکنون هشت تماشاخانه سیار در مناطق مرزی فعال هستند.

وی گفت: با برنامه ریزی انجام شده از عید قربان تا غدیر به مدت ۱۰ روز در بخش هایی از کشور برنامه های متنوع فرهنگی برای کودکان و نوجوانان و خانواده ها اجرا شود و این برنامه ها برای مناطق مرزی که به مراکز ثابت ما دسترسی ندارند،پیش بینی شده است

وی افزود: همچنین در دهه اول محرم نیز این تماشاخانه ها برنامه فرهنگی ویژه عاشورا و در شهریور ماه نیز به مدت ۱۰ روز با عنوان یادمان های راهیان نور(نوار مرزی غربی و جنوب غربی) خواهند داشت.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه درخصوص کمبود مربی در مراکز به ویژه در خراسان شمالی اظهار داشت: با سفر خود به این استان این کمبود نیرو را رفع خواهیم کرد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سفر یک روزه خود به خراسان شمالی با حضور جمعی از مسوولان استانی از مرکز تخصصی آفرینش های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بجنورد دیدن کرد و همچنین در این روز تماشاخانه ترنج افتتاح شد.

استان، اکنون ۱۰ مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار برای خدمات رسانی به کودکان و نوجوانان دایر است.
مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی ۱۱ هزار عضو دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha