نماینده مجلس : همچنان شاهد سکوت جامعه جهانی در برابر جنایت و حقوق بشر آمریکایی هستیم

شیراز-ایرنا- نائب رئیس کمیسیون برنامه ،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با یادآوری جنایت‌های مداوم استکبار جهانی در نقاط مختلف دنیا گفت: جنایت‌های آمریکا همیشه وجود دارد اما همیشه شاهد سکوت جامعه بین‌الملل در مقابل آن‌ بوده‌ و هستیم.

به گزارش ایرنا،حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در شیراز با بیان اینکه آمریکا مدعی حقوق بشر است در صورتی که تنها به دنبال منافع خودش در دنیا است، افزود: ۸ سال است که جنایت‌های سنگینی علیه ملت یمن انجام شده و هزاران کودک یمنی کشته شده‌اند، اما آمریکا علیه این جنایت‌ها عکس‌العمل نشان نداده و سکوت کرده است.

وی با اشاره به اندیشه‌ها و شخصیت فقهی شهید آیت‌الله بهشتی گفت: سنت‌های دینی بر اساس عنصر مکان و زمان را با فقه پویا می‌توان حفظ و بر اساس همان سنت‌ها هم می‌توان مسائل مختلف را پیگیری کرد.

میرتاج الدینی با یادآوری جنایت‌های مداوم استکبار جهانی در نقاط مختلف دنیا و با بیان اینکه آمریکا تنها مدعی حقوق بشر است در صورتی که تنها به دنبال منافع خودش در دنیا است، افزود: هرچه از حقوق بشر دروغین آمریکا سخن بگوییم، کم است.

او در ادامه افزود: انقلاب اسلامی برای این شکل گرفت که بتواند هم اسلام ناب محمدی را احیا کرد و هم در مقابل مستکبران شرق و غرب و خصوص آمریکا، استقلال ایران را حفظ کند که در این راستا ۴ شهید نقش اول و مؤثری در تحقق این انقلاب ایفا کردند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی،شخصیت‌های مهم این عرصه را امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و شهیدان مطهری و بهشتی عنوان کرد و گفت: در میان این افراد امامین انقلاب بیشترین تاثیر را داشتند و از امام(ره)، معمار و مقام معظم رهبری باید به عنوان مبین و مفسر انقلاب اسلامی نام ببریم که نظام اسلامی را بر اساس آرمان‌های امام راحل هدایت می‌کنند.

این نماینده مجلس ، افزود: شهید مطهری نظریه‌پرداز نظام اسلامی و شهید بهشتی نظریه‌پرداز، پایه‌گذار قانون اساسی و تشکیلات قوه قضائیه محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: شهید بهشتی شخصیتی نهادگرا، ساختارساز و تشکیلاتی بود و عالمی، آگاه به زمان بود و عالم آگاه بر زمان، شبهه‌ها بر او غلبه نمی‌کند و عالم به زمان بودن لازمه عالمان است و شهید بهشتی جلوتر از زمان نگاه می‌کرد.

میرتاج‌الدینی برخی از اندیشه‌های شهید بهشتی را یادآور شد و تاکید کرد: بانکداری بدون ربا نقطه محوری تفکر شهید بهشتی بود و لازم است اندیشه اقتصادی شهید بهشتی بازخوانی شود چرا که وی یک صاحب نظر در حوزه اقتصاد بود و نگاه خوبی در این رابطه داشت.

وی همچنین با اشاره به شخصیت فقهی این شهید بزرگوار بیان کرد: سنت‌های دینی بر اساس عنصر مکان و زمان را با فقه پویا می‌توان حفظ و بر اساس همان سنت‌ها هم می‌توان مسائل مختلف را پیگیری کرد.

میرتاج‌الدینی بیان کرد: همچنین شهید بهشتی با این مورد که ثروت در دست عده‌ای باشد و جامعه به ۲ گروه ثروتمند سرمایه‌دار و طرف دیگر هم افراد فقیر و نیازمند و گرسنه وجود داشته باشد، به شدت مخالف بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید بهشتی سیاست‌مداری اخلاق‌مدار بود، اظهار کرد: وی عالمی، عامل بود و بر آنچه که می‌گفت عمل می‌کرد و هیچ زمانی مخالفین خود را با تهمت، تخطئه نمی‌کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha