به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، صنعت هوانوردی روسیه از زمان اعمال تحریم های غرب بر مسکو به دلیل حمله به اوکراین دچار بحران شده است.
در پی تصمیم کشورهای غربی، هواپیماهای روسی از پرواز در مقاصدی در اروپا، آمریکا و سایر کشورها منع شده اند.
پس از آنکه شرکت های لیزینگ اعلام کردند هواپیماهای روسی را در راستای اجرای تحریم ها توقیف می کنند، شرکت های هواپیمایی روسیه تا حد زیادی پروازهای بین المللی را متوقف کرده اند.
مسکو نیز با تصویب قانونی امکان توقیف صدها جت را در پاسخ به این تحریم ها فراهم کرده است.
شرکت های هواپیماسازی خارجی نیز تحویل هواپیماهای جدید به روسیه را متوقف کرده اند و قطعات یدکی برای هواپیماهای خارجی با کمبود روبه رو شده است.
«یوری بوریسوف» معاون نخست وزیر روسیه گفت: سهم هواپیماهای تولید داخل در ناوگان هوایی روسیه باید ۸۱ درصد تا سال ۲۰۳۰ رشد داشته باشد.
روسیه برای بومی سازی تولید هواپیما تلاش می کند، اما تنها هواپیمای سوپرجت سوخو در داخل روسیه تولید انبوه می شود و بخش قابل توجهی از اجزای آن از جمله قطعات اصلی موتور وارد می شود.
طبق برنامه در نظر گرفته شده، خطوط هوایی روسیه باید تا سال ۲۰۳۰ حدود یک هزار هواپیمای جدید تولید داخل دریافت کند.
نظر شما