۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۰۵
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 84804692
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ثبت نام ۲هزار و ۴۰۰ دانش آموز دزفول در طرح اوقات فراغت

دزفول-ایرنا- مدیر آموزش و پرورش دزفول با اشاره به آغاز طرح اوقات فراغت دانش آموزان گفت: تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ دانش آموز برای شرکت در این طرح ثبت نام کرده‌اند ضمن اینکه برخی دانش آموزان نیز به مراکز امور تربیتی و بسیج مراجعه کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا امیر ظاهرطحان روز سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش دزفول در سالن جلسات مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان افزود: طرح غنی سازی اوقات فراغت در دزفول آغاز شده و تمام مراکز ورزشی، کانون‌های ورزشی و دارالقرآن مهیا شده‌اند.
وی درخصوص برگزاری کنکور سراسری نیز گفت: کنکور سراسری ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ از چهارشنبه تا شنبه برگزار می‌شود که محل حوزه‌های امتحانی دانش آموزان مدارس و دانشگاه هستند.
مدیر آموزش و پرورش دزفول کنکور را حاصل زحمات ۱۲ ساله دانش آموزان، پشتیبانی والدین و تلاش و همت دبیران و مدیران دانست و اظهارداشت: ۱۱ حوزه آموزش و پرورش برای برگزاری کنکور یکهزار و ۶۷۲ دانش آموز در روز پنجشنبه و ۱۶ حوزه برای برگزاری کنکور ۲هزار و ۳۸۰ دانش آموز در روز جمعه فراهم شده است.
وی خواستار پشتیبانی فوریت‌های پزشکی از حوزه‌ها شد و افزود: امیدواریم برق سالن‌ها هنگام کنکور مشکل نداشته و نیروی انتظامی حوزه‌های کنکور را تحت نظر داشته باشد.
ظاهرطحان با بیان اینکه آرامش هنگام برگزاری کنکور اهمیت زیادی دارد، گفت: طی ۲ ماهه گذشته آزمون‌های استخدامی، تیزهوشان و نمونه دولتی و امتحانات نهایی به پشتیبانی شورای آموزش و پرورش برگزار شدند و نتایج خوبی حاصل شد که امیدواریم کنکور نیز به خوبی برگزار شود.
وی افزود: طبق قانون، مدارس غیردولتی باید فقط در تایم ثابت صبح فعالیت داشته باشند و اجازه فعالیت در تایم عصر ندارند که پیشنهاد می‌شود برای حل مشکل کمبود فضا در نوبت عصر نیز از برخی مدارس دارای امکانات استفاده شود.
مدیر آموزش و پرورش دزفول با بیان اینکه ثبت نام کتاب‌های آموزشی مدارس از اردیبهشت ماه آغاز شده است، بیان کرد: حدود ۹۳.۱ درصد از دانش آموزان برای کتاب‌ مدارس  ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: بقیه که عمدتا اقشار آسیب پذیر، کودکان کار و بازمانده از تحصیل و تحت پوشش بهزیستی یا کمیته امداد هستند ثبت نام نکرده‌اند که از فرماندار و مجمع خیرین مدرسه ساز تقاضا می‌شود تدابیری در این خصوص اندیشیده شود.
ظاهرطحان گفت: ۵۹ هزار و ۱۹۶ دانش آموز برای کتاب‌های آموزشی ثبت نام کرده‌اند ولی سه هزار و ۹۹۶ دانش آموز هنوز ثبت نام نکرده‌اند.
وی با بیان اینکه سال‌های گذشته با تاخیر کتاب‌ها به دست دانش آموزان می‌رسید، افزود: اکنون تلاش می‌شود قبل از شهریورماه کتاب‌ها دست دانش آموزان برسند تا با آمادگی وارد سال تحصیلی شوند.

طرح تثبیت و یادگیری دانش آموزان در دزفول اجرا می‌شود

مدیر آموزش و پرورش دزفول با اشاره به اجرای طرح تثبیت و یادگیری دانش آموزان به منظور جلوگیری از آسیب‌های تحصیلی تابستان در دزفول گفت: آسیب های زیادی در ۲ سال اخیر به علت شیوع کرونا و آموزش مجازی به تحصیل دانش آموزان وارد شد از این رو این طرح در فصل تابستان اجرا می‌شود تا دانش آموزانی که به هر دلیل از تعلیم و تربیت حداکثری بهره مند نشده‌اند از این طرح استفاده کنند.
وی با بیان اینکه چهار هزار دانش آموز در این طرح یک ماهه و ۴۵ روزه در ۱۷ پایگاه شهری و ۱۰ پایگاه روستایی آموزش می‌بینند، ادامه داد: درس‌های فارسی و ریاضی در دوره اول متوسطه و در فارسی، ریاضی و علوم تجربی در دوره دوم متوسطه آموزش داده می شوند که هزینه‌ها پرداخت و مقدمات اجرای این طرح فراهم شده است.
معاون متوسطه مدیریت آموزش و پرورش دزفول نیز در این نشست گفت: با توجه به ابعاد بحرانی که نظام آموزشی با آن روبرو شده است، افت چشمگیر یادگیری، مهارت‌های اساسی و ترک تحصیل دانش آموزان از مهمترین پیامدهای تعطیلی آموزش حضوری مدارس برای نظام آموزشی و کشور است.
حسن ظهوریان افزود: این پیامدها به سادگی قابل جبران نیستند و بسیاری از آنها در فقدان پاسخ دهی مناسب تبدیل به افت پایدار خواهند شد.

وی ادامه داد: کشورها برای تسریع یادگیری دانش آموزان راهبردهای فشرده سازی و یکپارچه سازی برنامه درسی، افزایش زمان آموزش و بهبود کارایی ‌اثربخشی آموزش را مدنظر قرار داده‌اند که طبق آن ۲۰ درصد دانش آموزان که دچار افت تحصیلی شده اند و یا با آموزش مجازی دچار مشکل شده‌اند تحت پوشش طرح تثبیت یادگیری قرار می‌گیرند.

کیفیت آموزش در ۲ سال شیوع کرونا پایین آمده است

فرماندار ویژه شهرستان دزفول نیز در این نشست با اشاره به شیوع کرونا در ۲ سال گذشته بر ضرورت ارتقای کیفیت آموزشی تاکید کرد و گفت: کیفیت آموزش به علت ۲ سال آموزش مجازی دچار خلاهایی شده و نیاز است برطرف شود.
علی فرهمندپور با بیان اینکه دشمن و معاندان از کمبودها سوء استفاده می‌کنند، افزود: اهتمامی که دشمن برای حذف نظام دارد برخی مسوولان برای حفظ نظام ندارند.
وی طراحی اپلیکیشن‌هایی برای هدف قرار دادن اعتقادات دینی را یادآور شد و اظهارداشت: بنیاد مهدویت شهرستان دزفول در تلاش است نسل‌های مختلف را با امام زمان (عج) آشنا کند که با توجه به استقبال جوانان از فضای مجازی انتظار می‌رود اپلیکیشن‌های مربوطه نیز تهیه شوند.
فرماندار ویژه دزفول در بخش دیگری از سخنانش به نشست ستاد عتبات عالیات دزفول نیز اشاره و  تاکید کرد: باید از روش‌های خلاقانه برای دریافت نذورات عتبات عالیات استفاده شود؛ در مقوله آموزش نیز باید به دنبال این باشیم که کیفیت آموزش  را متناسب با ذائقه دانش آموزان تطبیق دهیم.
وی افزود: طی ۲ سال اخیر دانش آموزان انس بسیار زیادی به موبایل پیدا کرده‌اند که باید دید در فرآیند جدید موبایل و برنامه شاد جایی دارد یا خیر؟ و طبق آن برنامه ریزی کنیم.
فرهمندپور بیان کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته و برای ارتقای سطح آموزش قصد داریم کیفیت آموزش را بالا ببریم و از تابستان که طی سال‌های گذشته زمان مرده تحصیلی بود و دانش آموز استراحت می‌کردند استفاده می‌کنیم.
رئیس شورای آموزش و پرورش دزفول اجرای طرح اوقات فراغت دانش آموزان را ضروری دانست و گفت: باید فرهنگ سازی و کارهای زیربنایی این طرح انجام و نحوه استفاده یا استفاده نکردن از موبایل در سال تحصیلی جدید در نظر گرفته شود.
وی بر لزوم استفاده از طرح‌های مشترک بسیج، سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری برای اوقات فراغت دانش آموزان تاکید کرد و افزود: برای کنکور تمهیدات لازم اندیشیده شده است تا دانش آموزان با آرامش و بدون حاشیه در این آزمون شرکت کنند.
فرماندار ویژه دزفول با قدردانی از ادارات و نهادهایی که درخصوص مصرف بهینه برق همکاری داشتند، اظهارداشت: طی رایزنی‌های انجام شده با مدیرکل آموزش وپرورش مقرر شد 
اماکنی که در اختیار آموزش و پرورش هستند و نیمه کاره مانده‌اند به بخش خصوصی سپرده شوند تا تکمیل و در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرند.

مدرسه ۱۲ کلاسه مهرشهر دزفول شهریور بهره برداری می‌شود

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز دزفول نیز در این نشست گفت: مدرسه ۱۲ کلاسه بانک پاسارگاد واقع در مهرشهر با صرف حدود ۱۶۰ میلیارد ریال شهریورماه  بهره برداری خواهد شد.
عبدالنبی دفتری افزود: طرح والدین دفتری نیز همزمان با هفته دولت در دزفول به بهره برداری می‌رسد.
وی همچنین خواستار حل مشکل برق مدرسه برکت شهرک زراعی شمس آباد شد.
رئیس نوسازی مدارس دزفول نیز در این نشست درخصوص برق مدارس جدید گفت: ۹ مدرسه خیرساز داریم که از آنها هشت مدرسه تحویلی سال‌های گذشته بوده و فقط برق ۲ مدرسه وصل شده است .
آرش باقرزاده افزود: طبق مصوبه قانون بودجه ۱۴۰۱ مجلس، مدارس مناطق محروم از حق انشعاب و توسعه شبکه معاف شدند که مدارس را معرفی کردیم تا با استفاده از این قانون برق آنها نصب شود.
وی بیان کرد: ۲ طرح برای مهرماه آماده افتتاح می‌شوند که یکی از آنها مدرسه مهرشهر با حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و قرار است نیمه شهریور افتتاح شود؛ همکاری لازم باید برای جانمایی اتاق برق این مدرسه نیز انجام شود.
باقر زاده گفت: مدارس جندی شاپور و گاومیش آباد نیز مشکل توسعه شبکه برق دارند که باید تلاش شود از قانون معافیت هزینه توسعه شبکه برای  آنها استفاده کرد.
به گزارش ایرنا، مجمع خیرین مدرسه ساز دزفول در این نشست هزینه تهیه کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان نیازمند را برعهده گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha