هرمزگان استان برتر در تعیین تکلیف و فروش اموال بیت المال است

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل اموال تملیکی هرمزگان گفت: این استان در سه سال گذشته، استان برتر کشور در زمینه تعیین تکلیف و فروش و اموال اموال بیت المال بوده است.

مهدی فتحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این موفقیت‌ها با حداقل نیرو و امکانات بدست آمده و امیدواریم در سال جاری و آینده مشکل های سازمان اموال تکمیلی رفع شود.

وی ادامه داد: این اداره کل در سه ماه گذشته نیز استان برتر کشور در شاخص های پرونده های تعیین تکلیف شده، میزان فروش، میزان درآمد و میزان پرونده های تشکیل شده در کشور بوده است و به لحاظ درآمدی بیش از ۵۰ درصد درآمد سازمان اموال تکمیلی را هرمزگان تامین کرد.

فتحی گفت: در سال ۱۴۰۱ درصد تعیین تکلیف اموال متروکه ۷۷۰ درصد رشد داشته و به عبارتی هفت برابر مدت مشابه سال قبل شده است.

فتحی یادآور شد: در حوزه نگهداری و تعیین تکلیف کالای قاچاق در سال گذشته می‌توان به سه هزار و ۲۹۹ پرونده قاچاق تشکیل شده اشاره کرد و همچنین چهار هزار و ۸۳۶ پرونده قاچاق تعیین تکلیف شده که این اختلاف آماری به دلیل تعیین تکلیف شده تعدادی از پرونده های سالیان قبل است.

وی افزود: در حوزه انهدام کالاهای مضر سلامت جامعه هم با توجه به اینکه سازمان اموال تملیکی متولی انهدام این کالاهاست می‌توان به یک هزار و ۵۹۵ تن کالای مضر سلامت به ارزش ۹۸۵ میلیارد ریال اشاره کرد که منهدم شد.

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی هرمزگان خاطرنشان کرد: این استان جزو اولین استان ها در انهدام کالای قاچاق و استان برتر در تعیین تکلیف اموال قاچاق و متروکه و استان برتر کشور در سال ۱۴۰۰ در فروش و درآمد محسوب می‌شود.

فتحی خاطر نشان کرد: در حوزه کالای متروکه نیز یک هزار و ۳۱۶ کانتینر کالای متروکه در سال گذشته تعیین تکلیف شد.

وی با اشاره به ریاست جمهوری به مسأله تعیین تکلیف اموال بیت المال در حوزه اموال تملیکی، ادامه داد: ورود رییس جمهور محترم در آبان سال گذشته به این مساله منجر شد دستور اصلاح ساختار سازمان اموال تکمیلی را صادر کنند و خوشبختانه با پیگیری های انجام شده علاوه بر اصلاح ساختار این سازمان،مدیریت هرمزگان به اداره کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی ارتقاء یافت.

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی هرمزگان اشاره کرد: همچنین با ورود ریاست محترم قوه قضاییه، ریاست محترم قوه مقننه و قبل از آنان، ریاست قوه مجریه و به عبارتی ورود سران قوا به رفع مشکل‌های زیرساختی و ساختاری این سازمان، تا پایان سال شاهد اصلاح های چشمگیر و موثر در تعیین تکلیف اموال بیت المال در سراسر کشور خواهیم شد.

وی بیان کرد: با توجه به عضویت وزیر دادگستری و دادستان کل کشور در مجمع این سازمان و همچنین بحث حقوق عامه با پیگیری های که در ۲ سال گذشته داشتند شاهد تعیین تکلیف صدها پرونده در مراجع قضایی و رسیدگی کننده بودیم.

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی هرمزگان گفت: همچنین جا دارد از استاندار هرمزگان و رییس کل دادگستری هرمزگان برای پیگیری و ایجاد کمیته ویژه تعیین تکلیف پرونده‌ها و از سایر مراجع رسیدگی کننده قدردانی کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha