۱۰ طرح صنعتی و معدنی استان سمنان همزمان با دهه تولید و تجارت افتتاح می‌شود

سمنان- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۱۰ طرح صنعتی و معدنی این استان با سرمایه‌گذاری ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به مناسبت دهه تولید و تجارت و روز صنعت و معدن افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی تشنه دل عصر سه‌شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: افتتاح ۱۰ طرح صنعتی و معدنی استان سمنان موجب اشتغالزایی به صورت مستقیم برای حدود ۲۲۰ نفر می‌شود.
وی از افتتاح شرکت دربافت در سمنان خبر داد و گفت: این کارخانه با سرمایه‌گذاری ۲۴۰ میلیارد ریال، ظرفیت تولید سالانه یکهزار و ۱۵۰ تن پارچه گردباف را دارد که با راه اندازی این طرح زمینه اشتغال ۳۵ نفر ایجاد خواهد شد.

تشنه‌دل خاطرنشان کرد: شرکت سولفات سازان شاهرود با ظرفیت تولید سالانه بیش از ۱۸ هزار تن پودر فلدسپات با سرمایه‌گذاری حدود ۶۵۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۱ نفر از دیگر طرح‌های آماده افتتاح استان سمنان همزمان با دهه تولید و تجارت و روز صنعت و معدن است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افتتاح واحد تولیدی صنایع گازسوز نور کویر خاور در شهرستان گرمسار خبر داد و تصریح کرد: این واحد تولیدی با سرمایه گذاری حدود ۳۰۰ میلیارد ریال ظرفیت تولید سالانه یک میلیون عدد انواع رگولاتور علمک گاز را خواهد داشت که با راه اندازی این واحد زمینه اشتغال حدود ۳۵ نفر فراهم خواهد شد.
وی ادامه داد: شرکت نورد سنگین خاوران از دیگر طرح های قابل افتتاح است که با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۸۰ میلیارد ریال در زمینه تولید انواع میله و میلگرد از جنس فولاد آلیاژی به ظرفیت سالانه ۲۰ هزار تن فعالیت دارد که با راه اندازی این واحد ۱۷ نفر مشغول به کار خواهند شد.
علی تشنه دل اضافه کرد: بهره برداری از واحدهای تولیدی بهین چوب جنت، زرین مهد مازند، نارون نیکان، دایان گستر روان، صنعت فیبر آریا و مجتمع رسیندگی و بافندگی افلاک از دیگر طرح های آماده افتتاح در استان سمنان است که برای راه اندازی این طرح ها در حدود ۱۰۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته و ۱۲۲ نفر مشغول به کار خواهند شد.

به گزارش ایرنا، استان سمنان با داشتن حدود یکهزار و ۸۴۰ پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری حدود ۷۶ هزار میلیارد ریال و اشتغال برای بیش از ۶۸ هزار و ۸۰۰ نفر، یکی از قطب های صنعتی و معدنی شرق کشور محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha