رئیس اتاق بازرگانی سمنان: رفع تنش‌آبی استان به عنوان مطالبه مردمی اهتمام ویژه نیاز دارد

سمنان- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با اشاره به تنش آبی در بخش صنعت استان، گفت: مسوولان تامین منابع آبی برای استان را با اهتمام ویژه از مسوولان کشوری مطالبه و پیگیری کنند.

به گزارش ایرنا، علی اصغر جمعه‌ای روز چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت دهه تولید و تجارت و روز صنعت و معدن در سالن همایش شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان ابراز داشت:
اکنون برخی واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی استان سمنان با تامین آب از طریق تانکر سیار مشغول به تولید هستند و تامین آب باید مطالبه جدی مردم و مسئولان استان باشد.
وی تصریح کرد: بیشترین زمین بلامانع در استان سمنان وجود دارد و این موضوع از مزیت‌های استان است که تامین آب می‌تواند موجب توسعه اقتصادی کشور و استان شود.
جمعه‌ای با اشاره به اینکه بی توجهی به اجرای برنامه‌های تدوین شده یکی از آفت‌های مهم در حوزه تولید و تجارت است بیان کرد: لازمه شکوفایی بیش از پیش اقتصاد و صنعت کشور داشتن برنامه جامع و کامل بدون اعمال سلیقه و فارغ از تغییرات دولت است.
جمعه‌ای تصریح کرد: تنظیم بازار در گرو تولید است و طی سال‌های اخیر تولید با مشکل مواجه شده است.
وی به روز نبودن ماشین‌آلات تولید، نبود سرمایه در گردش و فقدان دانش‌روز در تولید را از جمله مشکلات تولیدکنندگان دانست و افزود: برنامه‌ریزی جامع و پیش رفتن در چارچوب برنامه گره‌گشا مشکلات است.

جمعه‌ای تاکید کرد: مسوولان استان سمنان برنامه‌محوری را از مسوولان بالادستی به عنوان راهکار شکوفایی بیش از پیش صنعت مطالبه کنند.

فعالان اقتصادی یکهزار کارت بازرگانی در استان سمنان دارند
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: ۶۰۰ نفر عضو اتاق بازرگانی استان هستند و ۴۰۰ فعال اقتصادی استان نیز از اتاق تهران کارت بازرگانی گرفته‌اند و  در مجموع نزدیک به یکهزار کارت بازرگانی برای فعالان اقتصادی استان صادر شده است.
جمعه‌ای تصریح کرد: تحریم‌های داخلی ظالمانه‌تر از تحریم بیگانگان است در شرایط عادی بین ۶ تا ۳۰ درصد معاملات دولتی و خصوصی تحت‌تاثیر برجام است و در حدود ۲۰ درصد هزینه صرافی است و اگر تحریم نباشد این هزینه کاهش می‌یابد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان یادآور شد: معیشت مردم بسته به رفاه جامعه دارد و تا زمانی که کشور در تنگنای اقتصادی است نمی‌توان رفاه جامعه را تامین کرد.

به گزارش ایرنا، استان سمنان با داشتن حدود یکهزار و ۸۴۰ پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری حدود ۷۶ هزار میلیارد ریال و اشتغال برای بیش از ۶۸ هزار و ۸۰۰ نفر، یکی از قطب های صنعتی و معدنی شرق کشور محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha