نرخ نامه حق کمیسیون انواع معاملات مسکن در شهرستان قشم ابلاغ شد

قشم - ایرنا - مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم از ابلاغ نرخ نامه حق کمیسیون انواع معاملات خرید و فروش، رهن و اجاره در بازار مسکن خبر داد.

به گزارش ایرنا از اعلام روز چهارشنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، هرمز امیری اظهار داشت: پیرو برگزاری جلسه ساماندهی وضعیت اجاره بهای مسکن و تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، این نرخ نامه تهیه و به تمامی واحدهای صنفی مشاوران املاک در شهرستان قشم ابلاغ شد.

وی ادامه داد: براساس تصمیم اتخاذ شده سقف مجاز برای افزایش اجاره بها برای واحدهای مسکونی ۲۰ درصد و برای واحدهای تجاری ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته در نظر گرفته شده است.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: نرخ تعیین شده برای کمیسیون حق معامله قرار دادهای مربوط به خرید و فروش املاک و رهن و اجاره معادل یک درصد (نیم درصد از طرفین) می باشد.

به گفته امیری؛ همچنین حق معامله برای قرار داد اجاره مسکن معادل پنجاه درصد اجاره یک ماه (۲۵ درصد از طرفین) در نظر گرفته شده است.

وی توضیح داد: کمیسیون تمدید قراردادهای اجاره نامه نیز معادل ۶۵ درصد حق الزحمه تنظیم قرارداد با نرخ جدید از طرفین پیش بینی شده است.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: گشت های ویژه نظارت بر مشاورین املاک همزمان با ابلاغ نرخ نامه ها و با هدف رصد وضعیت اجاره نامه ها تشکیل شده و به برخورد با متخلفان خواهند پرداخت.

امیری اعلام کرد: قشموندان در صورت مشاهده موارد تخلف می توانند از طریق تماس با شماره تلفن گویا ۰۷۶۳۵۲۵۲۰۱۰ و ۰۷۶۳۵۲۵۲۵۲۱ واحد بازرسی و نظارت مدیریت بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم و یا با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان تعزیرات حکومتی تماس حاصل کنند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha