به گزارش ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «امیرحسین اسدی» با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی شرکتهای کوچک و متوسط، افزود: در کنار نمایشگاه، ساختاری با عنوان «تجربه یک صنعت» هر روز اجرا میشود و در آن برنامهریزی شده تا شرکتهای دانشبنیان در فرصتی بتوانند به توضیح کسبوکار خود و چگونگی دانشبنیان شدنشان بپردازند.
ویادامهداد: شرکتها توضیح خواهند داد که در این مسیر چه مسائلی داشتهاند و چه پیشنهادهایی برای کسبوکارهای مشابه دارند و درواقع امکان انتقال تجربه را فراهم کردهایم.
این مسوول بیانداشت: این نمایشگاه مسیری بود تا در وزارت صمت به سمت دانش، تولید محصولات باکیفیت و استفاده از ظرفیت شرکتهای دانشبنیان، دانشی کردن همه فرآیندها، فروش بهتر و صادرات حرکت کنیم.
مدیرکل دفتر خدمات کسبوکار وزارت صمت با اشاره به حضور و بازدید وزیر صمت از نمایشگاه، تصریحکرد: این حضور نشان از عزم ویژه همه مدیران وزارتخانه و شخص وزیر در رویکردهای دانشبنیان دارد که منطبق با شعار امسال (تولید، دانشبنیان، اشتغالآفرین) است، زیرا باید توجه داشت دانشی که ایجاد اشتغال میکند، صادرات و فروش را نیز افزایش خواهد داد.
اسدی اضافهکرد: شرکتهای دانشبنیان، شرکتهایی هستند که از ظرفیتهای دانش برای فروش بهتر، افزایش بهرهوری و افزایش کیفیت، صادرات بهتر و مدیریت منابع انسانی بهتر استفاده میکنند.
وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در عمل آغاز فرآیند حرکت جدی وزارت صمت در بحثهای اقتصاد دانشبنیان بود، اضافهکرد: حضور وزیر، وقت زیادی که برای بازدید از نمایشگاه صرف کرد و صحبتهایی که با تکتک غرفهها داشت، حاکی از عزم وزارتخانه است.
به گزارش ایرنا، نخستین نمایشگاه «توانمندیهای صادراتی شرکتهای کوچک و متوسط ویژه دانشبنیانها و کسبوکارهای نوپا» از روز یکشنبه (پنجم تیرماه) در سالن ۶ نمایشگاه بینالمللی تهران دایر شد که امروز به کار خود خاتمه خواهد داد.
نظر شما