فرماندار تکاب: شیوه‌های جدید آموزشی در پیشگیری از اعتیاد ضروری است

مهاباد - ایرنا - فرماندار تکاب گفت: دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از جمله نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، بهزیستی و دانشگاه‌ها باید آموزش‌های لازم را به جوانان و خانواده‌ها جهت پیشگیری از اعتیاد با شیوه‌ها و ابزارهای نُوین ارایه کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل حیدری آزاد روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد با بیان اینکه پیشگیری از اعتیاد موضوع مهمی است که باید مقدم بر مبارزه با مواد مخدر باشد، افزود: ضعف در کارزار رسانه‌ای و جریان سازی علیه موادمخدر مشهود است بطوریکه تاکنون نتوانسته‌ایم از ظرفیت فضای مجازی در راستای پیشگیری از اعتیاد بخوبی استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: برای مهار، کنترل و مدیریت اعتیاد، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در این زمینه نقش نهمی داشته و باید از ظرفیت نخبگان علمی، ورزشی، حوزوی، ائمه جمعه و جماعات، روحانیون، رسانه‌ها و فضای مجازی استفاده شود.

حیدری آزاد با اشاره به اینکه پیشگیری از اعتیاد نیازمند گفتمان مسلط بین مسوولان، مشارکت گسترده مردم و بسیج عمومی و همگانی است، گفت: خطر تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی با رنگ و اشکال جدید همه اقشار و اصناف را تهدید می‌کند و جان و مال مردم و امنیت کشور را به مخاطره انداخته اما بسیاری از خانواده‌ها و بخش‌هایی از جامعه از نفوذ مواد مخدر صنعتی هنوز آگاهی زیادی ندارند.

فرماندار تکاب اضافه کرد: امروز مواد مخدر جدید و صنعتی در قالب خواب آور و آرام بخش، محرک و ایجاد کننده هیجان‌های کاذب، استنشاقی، انرژی زا و توهم زا تولید و توزیع می‌شود که باید خانواده‌ها نسبت به آنها هوشیار، مراقب و آگاه باشند.

حیدری آزاد ادامه داد: اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان‌ها نه تنها مهمترین آسیب اجتماعی کشور است بلکه اَبَر آسیب اجتماعی است که زمینه ساز بسیاری از معضلات و جرایم و جنایت‌هاست که بهداشت و سلامت جامعه و اخلاق حسنه و حتی امنیت ملی را به خطر می‌اندازد.

فرماندار تکاب: شیوه‌های جدید آموزشی در پیشگیری از اعتیاد ضروری است

وی با تاکید بر اینکه خانواده ها نسبت به خطرات مواد مخدر جدید و صنعتی آگاه باشند، افزود: از آنجایی که جوانان و نوجوانان در حساس‌ترین و آسیب پذیرترین دوران زندگی خود هستند، بطور قطع در دسترس ترین افراد برای قاچاقچیان مواد مخدر و توزیع کنندگان آن قرار دارند به همین دلیل نباید از معضل خانمانسوز اعتیاد جوانان به مواد مخدر به راحتی بگذریم و نسبت به آن بی تفاوت باشیم.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد به همت اداره بهزیستی، مرکز اورژانس اجتماعی و کانون یاری‌گران زندگی آموزش و پرورش این شهرستان دایر شده است.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و براساس اعلام فرماندهی انتظامی ۶۵۰ معتاد شناسایی شده دارای شناسنامه در این شهرستان وجود دارد که ۲۲۵ نفر از آنها معتاد متجاهر هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha