شهروندان با مدیریت مصرف، مانع قطع برق واحدهای صنعتی شوند

قزوین – ایرنا- استاندار قزوین گفت: قطع احتمالی برق برخی واحدهای صنعتی استان پرهزینه است و شهروندان باید با مدیریت مصرف، مانع قطع برق صنایع و شرکت‌های تولیدی شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی اعلایی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی شهرستان البرز در جمع خبرنگاران، افزود: یکی از مسائل عمده‌ای که امروز در صنعت با آن مواجه هستیم و باید مردم همراهی کنند تا این مسائل و مشکلات کمتر شود بحث تأمین برق واحدهای صنعتی است به دلیل اینکه در اوج مصرف برق در فصل تابستان قرار داریم.

اعلایی اضافه کرد: وزارت نیرو برای قطع نکردن برق واحدهای مسکونی شهروندان مجبور است سهمیه بندی برق را در واحدهای صنعتی انجام دهد و از شهروندان می‌خواهیم که با مصرف بهینه و صرفه‌جویی در مصرف برق به ویژه در دستگاه‌های سرمایشی به توسعه استان کمک کنند.

وی یادآور شد: در تمام دنیا نیز این امر وجود دارد که در شرایط اوج مصرف مجبور به مدیریت انرژی هستند و همه کشورها این کار را انجام می‌دهند ما هم باید در این خصوص تدبیر داشته باشیم چون برای جلوگیری از قطع برق واحدهای مسکونی، برق واحدهای صنعتی قطع می‌شود که این امر اصلاً خوشایند نیست.

استاندار قزوین افزود: شرکت تولید برق، بررسی‌هایی انجام داده که اگر شهروندان و واحدهای تولیدی مختصر صرفه جویی به ویژه در سرمایش واحدهای تولیدی داشته باشند دیگر مجبور به قطع برق واحدهای تولیدی نخواهیم بود.

اعلایی در ادامه از عزم جدی دولت برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان خبر داد و افزود: باید تدبیر و دقت لازم در خصوص حفظ زیرساخت‌های صنعتی استان در هنگام تعدیل انرژی و مدیریت مصرف اعمال شود. ‌

شهروندان با مدیریت مصرف، مانع قطع برق واحدهای صنعتی شوند

وی با اشاره به بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی در شهر صنعتی البرز که در مسیر تولید و ایجاد ارزش افزوده فعالیت دارند، اظهار داشت: خوشبختانه این شرکت‌ها از اوضاع مالی مناسبی برخوردارند و مسائل و مشکلات آنها که در حوزه تأمین نیازهای خود مطرح کردند مورد توجه دستگاه‌های اجرایی استان قرار خواهد گرفت.

اعلایی با اشاره به بازدید از شرکت کنتورسازی، تصریح کرد:این شرکت یکی از واحدهای قدیمی و دارای سابقه استان قزوین است که مدتی دچار برخی مسائل و مشکلات شده و از روند تولید خارج گردیده بود و باید برنامه ریزی شود تا در مسیر توسعه و تولید قرار بگیرد و بازارهای اقتصادی منطقه را به دست آورد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر مشکلات شرکت کنتورسازی به طور کامل حل نشده بلکه در مسیر حل مشکلات این شرکت هستیم .

اعلایی گفت: هنوز پرونده قضایی این واحد تولیدی در حوزه‌های مختلف در سیستم قضایی در حال رسیدگی است و به نظر می‌رسد که آهنگ این شرکت به سمت اصلاح است و ما نیز در این مسیر حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: در سفر رییس جمهور به استان قزوین، دستور رسیدگی به مسائل و مشکلات این واحد تولیدی با تشکیل کارگروه ویژه که مرتبط با این واحد تولیدی است در دستور کار قرار گرفت.

اعلایی اضافه کرد: در حوزه مدیریت شرکت کنتورسازی فرصتی فراهم خواهیم کرد تا بتوانند مسائل و مشکلات خود را حل کنند و در خصوص موضوعات مدیریتی آن نیز دستگاه قضا در حال رسیدگی است و تصمیم گیری‌های لازم را خواهد داشت.

استاندار قزوین تاکید کرد: هدف ما از این بازدیدها شناسایی نقاط ضعف و قوت واحدهای تولیدی و رفع موانع از مسیر فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی است و موارد مطرح شده در این بازدیدها را با جدیت پیگیری می کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha