حمل اضافه بار معادن به آسفالت جاده‌های ماه‌نشان آسیب شدید وارد کرده است

زنجان - ایرنا - رئیس اداره راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای شهرستان ماهنشان گفت: اضافه ظرفیت ماشین‌های حمل مواد معدنی در این شهرستان به رویه آسفالت محورهای مواصلاتی به ‌ویژه جاده‌های روستایی آسیب‌زده است.

محسن امیرخانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۰ درصد از رویه آسفالت جاده های روستایی شهرستان ماه‌نشان دارای خرابی شدید و متوسط است که دلیل آن‌ حمل ظرفتیت اضافی مواد معدنی توسط معادن منطقه است.
وی یادآوری کرد: با توجه به اینکه کنترل ویژه ناوگان حمل‌ ونقل عمومی بار توسط گشت‌های کنترل راهداری و حمل ‌ونقل جاده‌ای و پلیس‌ راه در شهرستان ماهنشان انجام می شود اما درخواست داریم مشارکت معادن در بهسازی رویه آسفالت راه‌های آسیب ‌دیده از اضافه تناژ معادن این شهرستان به ‌صورت یک عزم جدی توسط مسئولان استان پیگیری شده و اجرایی شود.
رئیس اداره راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای شهرستان ماهنشان گفت: اعتبار مورد نیاز جهت اصلاح خرابی‌های راه های روستایی این شهرستان بیش از یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.
به گفته امیرخانی، حدود ۵۰ درصد از رویه‌ ی جاده های اصلی و فرعی شهرستان ماه‌ نشان نیز به دلیل وجود خرابی‌های شدید و متوسط ، نیازمند رسیدگی سریع دارد.
وی تاکید کرد: تاخیر درروند رسیدگی به رویه‌ آسفالت  جاده های شهرستان ماه‌ نشان میزان خرابی‌ها را با رشد فزاینده‌ای روبرو خواهد کرد.
رئیس اداره راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای شهرستان ماه‌ نشان گفت:  میزان اعتبار موردنیاز برای اصلاح خرابی‌های بیان شده  بیش از سه هزار میلیارد ریال برآورد شده است.
امیرخانی اظهارداشت: یکی از مهمترین مشکلات این شهرستان خرابی های  جاده  دندی -  قرایی به‌ ویژه در حد فاصل شهرک صنعتی انگوران به سمت ابتدای حوزه استحفاظی شهرستان ماه‌نشان  است که موجب شده این مقطع مستعد وقوع تصادفات و سوانح جاده‌ای باشد.
 وی ادامه داد: برای بهسازی و روکش آسفالت این مقطع از سه ‌راهی ابراهیم‌آباد تا پاسگاه پلیس‌ راه دندی – زنجان مناقصه‌ای از سوی اداره پیمان و رسیدگی اداره کل راهداری و حمل‌ ونقل جاده‌ای استان در درست انجام است.
رئیس اداره راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای شهرستان ماه‌ نشان گفت: به منظور ارتقا ایمنی این محور احیای عملیات خط‌کشی آن به طول ۱۵ کیلومتر انجام شده است .
امیرخانی افزود: به‌ منظور نظارت، کنترل و ارائه خدمات سریع‌ به کاربران جاده ای دوربین نظارت تصویری در کیلومتر ۲۴ جاده دندی – تکاب با بیش از سه میلیارد ریال اعتبار نصب شده است.
و در این مسیر، دوربین نظارت تصویری بااعتبار سه میلیارد ریال نصب و همچنین عملیات احداث سامانه توزین حین حرکت در این محور نیز درد است اقدام است.
به گزارش ایرنا، شهرستان ماهنشان بیش از ۹۰۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که  و با داشتن ۱۴ درصد از شبکه راه‌های استان زنجان دارای رتبه سوم از حیث برخورداری از جاده ها در استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha