۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۰۵
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85083274
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تخلف اضافه بار در راه‌های زنجان ۱۶ درصد افزایش یافت

۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۰۵
کد خبر: 85083274
تخلف اضافه بار در راه‌های زنجان ۱۶ درصد افزایش یافت

زنجان - ایرنا - رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: هزار و ۷۰۶ تن اضافه بار کالا در راه‌های استان طی سال گذشته شناسایی شد که نسبت به مدت مشابه قبل ۱۶ درصد افزایش دارد.

اعظم محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی این مدت بیشترین اضافه تناژ بار در پاسگاه ماهنشان به ثبت رسید.

وی اضافه کرد: گشت های بازرسی تخلفات اضافه تناژ به دقت جابه جایی کالا توسط ناوگان باری استان را رصد می کنند چون تردد کامیون‌های حامل اضافه بار موجب تخریب راه‌ها و ابنیه فنی می‌شود.

این مسوول، به فعال بودن سیستم های توزین در حال حرکت هوشمند و ۹ باسکول ثابت در پلیس راه های استان اشاره کرد و گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز در قالب گشت های کنترل و نظارت سیار بر تردد ناوگان حمل و نقل با استفاده از ۱۶ باسکول نظارت می کند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری یکی از مهمترین عوامل تشدید تخریب در راه های استان را حمل اضافه بار عنوان کرد و گفت: طبق قانون در صورت مشاهده تخلف، خسارت وارد شده به راه از ناوگان متخلف دریافت و مراتب در کمیسیون رسیدگی به تخلفات بررسی می شود.

وی اظهار داشت: در این راستا طرح کنترل بار و اعمال محدودیت تردد برای کامیون های با بار غیرمجاز با هدف پیشگیری از ادامه تخریب سطح آسفالت و زیرسازی راه‌ها اجرا می‌شود.

این مسوول ادامه داد: در اجرای این طرح، کامیون های حامل بار با استفاده از باسکول راه اندازی شده در پاسگاه‌های پلیس راه کنترل می‌شود.

به گفته رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، در چند سال گذشته به علت تردد وسایط نقلیه حامل بار اضافی و غیرمجاز که بیشتر سنگ‌های معدنی یا خاک بارگیری شده از معادن ماهنشان است، آسفالت و زیرسازی محورهای ارتباطی این شهرستان بیشتر دستخوش تخریب قرار گرفته که نتایج آن، خسارت های بسیار سنگین مالی به راهداری استان است.

محمدی خاطر نشان کرد: برای ترمیم و بهسازی یک کیلومتر از راه های تخریب شده، اعتبار بسیار بالایی نیاز است که قبض جریمه های صادره پاسخگوی این خسارتها نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha