مدیر امنیت استان لحج یمن از یک انفجار جان سالم به در برد/ چهار محافظ کشته شدند

تهران - ایرنا - رسانه‌های عربی از جان سالم به در بردن مدیر امنیت استان لحج یمن، منطقه ای که محل درگیری های مسلحانه میان مزدوران وابسته به نیروهای متجاوز عربستان و امارات است، خبر دادند. آمار اولیه هم از کشته شدن ۴ نیروی محافظ کاروان امنیتی استان حکایت دارد.

به گزارش ایرنا، اسکای نیوز عربی روز چهارشنبه خبر داد: انفجاری کاروان مدیر امنیت استان لحج واقع در یمن جنوبی را هدف قرار داد.

در پی این انفجار، سرلشگر «صالح السید» مدیر امنیت استان لحج جان سالم به در برد.

اسکای نیوز عربی نوشته، او هم اینک در وضعیت سلامت به سر می‌برد.

آمار اولیه از کشته شدن ۴ نفر از نیروهای محافظ السید پس از هدف قرار گرفتن کاروان امنیتی استان لحج حکایت دارد.

در گزارش ها اشاره ای به عوامل حمله به کاروان مدیر امنیت استان لحج نشده است، اما منطقه ای که حادثه در آن رخ داده است، معمولا محل درگیری و زدوخوردهای مسلحانه میان مزدوران سعودی و اماراتی است که بر سر کنترل جنوب یمن رقابت دارند.

عربستان از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن به عنوان فقیرترین کشور جهان عرب آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و حملات دردناک پی در پی یمنی‌ها در عمق خاک عربستان بویژه حمله‌های مکرر به تاسیسات شرکت غول پیکر نفتی آرامکو، ریاض

مجبور شد به امید خارج شدن از باتلاق جنگ در یمن با برقراری آتش بس در این کشور طی ماه مبارک رمضان موافقت کند؛ هر چند گزارش‌های رسیده از نقض مکرر آتش بس توسط سعودی‌ها و مزدوران آنها حکایت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha