استاندار: راه‌اندازی بازارچه‌های سه‌گانه مرزی ایلام باعث رونق اقتصادی می‌شود

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: راه‌اندازی بازارچه‌های سه‌گانه مرزی ایلام نظیر هلاله شمالی، چیلات و چنگوله ضمن توسعه‌ استان می‌تواند دریچه‌ای نو به روی اقتصاد ایران بگشاید.

 به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، حسن بهرام‌نیا روز چهارشنبه در تداوم پیگیری ها و رایزنی های خود در مرکز در دومین نشست کارگروه دیپلماسی اقتصادی حضور یافت و خواسته ها و مطالبات استان در این حوزه را مطرح کرد.

وی در این نشست که با حضور نمایندگان کمیسیون اقتصادی، معاون اقتصادی و دیگر مسوولان وزارت امور خارجه، مسوولان گمرک و مناطق آزاد، پایانه‌ها و استانداران استان های مرزی کشور، مسوولان وزارت صمت و جهاد کشاورزی و نمایندگان بخشی از صادر کنندگان دولتی و خصوصی برگزار شد. گزارشی از روند اقدامات مثبت در حوزه دیپلماسی مرزی و اقتصادی در استان را ارایه کرد.

بهرام نیا خواستار پیگیری گشایش رسمی مرزهای چیلات و چنگوله و هلاله شمالی از طریق وزارت امور خارجه و دیگر دستگاه های متولی شد و گفت: در این راستا رایزنی ها و نشست های فراوانی برگزار شده و زیرساخت‌ها در استان آماده است اما برای پای کار آمدن طرف عراقی نیازمند استفاده از توان دیپلماسی است.

وی در ادامه خواستار رفع بوروکراسی دست و پاگیر بر سر راه صادرات در مرزهای استان شد و گفت: در این زمینه لازم است برای ایحاد تسهیل بیشتر در امر صادرات موانع و مشکلات تجار و بازرگانان مورد توجه قرار گیرد.  

 گفتنی است که در این نشست نسبت به پیگیری درخواست‌های استاندار ایلام در جلسه قول مساعد داده شد و تصمیمات مقتضی نیز صادر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha