۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۳۰
کد خبرنگار: 1272
کد خبر: 84806793
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ صیاد متخلف در سردشت شناسایی و دستگیر شدند

۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۳۰
کد خبر: 84806793
۱۰ صیاد متخلف در سردشت شناسایی و دستگیر شدند

مهاباد - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره طی یک عملیات منسجم توانستند ۱۰ صیاد متخلف را که اقدام به صید غیرمجاز ماهی در مخزن سد این شهرستان می‌کردند، دستگیر کنند.

خالد بایزیدی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این صیادان متخلف به صورت غیرمجاز و با استفاده از موتور برق و توردستی اقدام به صید ماهی از مخزن سد می‌کردند.

وی ادامه داد: در عملیات دستگیری این افراد، چهار مورد صید غیرمجاز با تور و یک مورد صید با موتور برق شناسایی و پنج رشته تور دستی به همراه یک موتور برق و ۱۰۰ قطعه زرده ماهی کشف و ضبط شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت اظهار کرد: در این تخلفات ١٠ نفر شناسایی و دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

بایزیدی با بیان اینکه هرگونه فعالیت صیادی با انواع تور و ادوات مشابه آن در سد سردشت ممنوع است، ادامه داد: مجوز استفاده از این نوع تور برای صید ماهی در سدها و منابع آبی به لحاظ تاثیرگذاری آن در کاهش جمعیت ماهیان به هیچ صیادی داده نمی‌شود.   

وی از دوستداران محیط زیست این شهرستان خواست که در صورت مشاهده هرگونه تخریب و صید و شکار غیرمجاز مراتب را به این اداره اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، رودخانه زاب یکی از رودخانه‌های دائمی آذربایجان‌غربی است که از دامنه‌های زاگرس سرچشمه گرفته و پس از عبور از شهرستان پیرانشهر به سوی سردشت ادامه می‌یابد و پس از عبور از این شهرستان به طرف غرب جریان پیدا کرده و با ورود به خاک عراق سرانجام به دجله می‌ریزد.

شهرستان سردشت با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha