۱۱ تیر ۱۴۰۱، ۸:۰۰
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84806904
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعاون روستایی خراسان شمالی سه هزار و ۸۰۰ تن گندم خریداری کرد

بجنورد-ایرنا- مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: کشاورزان این استان تاکنون سه هزار و ۸۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز را به شبکه شرکت های تعاونی روستایی این استان تحویل داده اند.

مهندس جلیل رمضانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال کشاورزان این  استان تا حدود ۱۵ هزار تن گندم تحویل تعاون روستایی استان دهند.

وی افزود: خرید گندم مازاد بر نیاز در این استان در ۱۷ مرکز توسط تعاون روستایی استان انجام می شود.

وی در خصوص خرید دانه روغنی کلزا نیز گفت: کلزاکاران این استان تاکنون ۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا را تحویل مراکز تعاون روستایی دادند و پیش بینی می شود که این رقم به ۶۰۰ تن نیز برسد.

رمضانی قیمت خرید تضمینی گندم را به ازای هر یک کیلوگرم۱۱ هزار و ۵۰۰ و خرید توافقی دانه روغنی کلزا را ۲۳ هزار تومان عنوان کرد.

مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: برای تعیین کیفیت گندم‌های عرضه شده توسط کشاورزان مؤلفه‌هایی مانند رطوبت، افت مفید و غیرمفید، سن زدگی در نظر گرفته می شود. 

رمضانی افزود: در سال گذشته ۲ هزار تن گندم به صورت تضمینی توسط شبکه تعاونی های روستایی استان خراسان شمالی از کشاورزان خریداری شده بود.

در سال زراعی جاری ۴۴ هزار هکتار اراضی آبی و ۸۹ هزار هکتار اراضی دیم گندم کشت شده است که پیش بینی می شود از این سطح ۱۸۷ هزار تن گندم برداشت شود. 

پیش بینی می‌شود گندمکاران این استان امسال ۱۰۲ هزار تن محصول مازاد بر نیاز را به سیلوهای دولتی استان تحویل دهند.

گندمکاران استان در سال گذشته ۱۱۲ هزار تن محصول از کشتزارها برداشت و از مجموع این میزان ۱۹ هزار و ۳۰۰ تن گندم به سیلوها تحویل دادند که نسبت به سال ماقبل آن حدود ۸۰ درصد کاهش داشت.

کشاورزان گندم تولیدی خود را با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تحویل سیلوها می دهند و هم اینک در مجموع ۲۸ مرکز جمع‌آوری این محصول در سطح استان دایر شده است.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار را اراضی زراعی  و مابقی را باغ تشکیل می دهد که حدود ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی  محسوب می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha