۱۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۳
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 84807718
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات اجرایی پنج طرح صنعتی با حضور وزیر صمت در شیروان آغاز شد

بجنورد- ایرنا- عملیات اجرایی پنج طرح صنعتی روز جمعه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در شهرستان شیروان خراسان شمالی آغاز شد.

به گزارش ایرنا این طرح ها شامل کارخانه ریسندگی کتان(تولید انواع نخ های دوخت فیلامنتی آرایش یافته و نیمه آرایش یافته)، تولید کاربید سیلیسیوم، مجتمع صنعتی فروآلیاژ، راه اندازی مجدد بزرگترین واحد تولیدی شهرک صنعتی با عنوان مجتمع تولیدی لایه سبحان شرق و طرح چوب گستر خاورمیانه (انواع مبلمان خانگی و اداری) است.

کارخانه ریسندگی کتان با ظرفیت تولید سالانه ۲۰ هزار تن محصول  و اشتغالزایی ۱۶۰ نفر از جمله این طرح ها است که برای ساخت آن ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود همچنین ساخت کارخانه کاربید سیلیسیوم با  ظرفیت تولید ۶ هزار تن محصول در سال که در صنایع نسوز و ساینده و تکمیل زنجیره تولید سرامیک پیشرفته  کاربرد دارد از دیگر واحدهای کلنگ زنی شده  امروز این شهرستان است.

برای تکمیل این طرح صنعتی که برای ۱۰۰ نفر بطور مستقیم شغل ایجاد خواهد شد بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود.

ساخت بزرگترین مجتمع صنعتی فروآلیاژ شمال شرق کشور در سه فاز که حجم سرمایه گذاری فاز نخست آن ۱۴ هزار میلیارد ریال اعلام شده از دیگر طرح های امروز بود که با بهره برداری از آن برای ۲ هزار و ۴۳۰ نفر  بصورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد می شود.

آغاز عملیات اجرایی مجتمع تولیدی لایه سبحان شرق و طرح چوب گستر خاورمیانه  با پیش بینی ۹۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری از دیگر طرح های کلنگ زنی  امروز بود که با بهره برداری از آنها برای بیش از ۶۰۰ نفر شغل ایجاد می شود.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha