۱۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۴۸
کد خبر: 84808426
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عکس‌های تاریخی/۱۲

جنگ و زخم گرسنگی

۱۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۴۸
کد خبر: 84808426
جنگ و زخم گرسنگی

تهران-ایرنا- ۱۲ فوریه ۲۰۲۰. یمن. فاطمه و پسر نوجوانش، تور ماهیگیری را بر روی قایق در خلیج خورعمیره پهن می کنند. فاطمه ۸ فرزند دیگر هم دارد. او ناچار است خرج خانواده ده نفره خود را با ماهی گرفتن دربیاورد.

به گزارش خبرنگار تاریخ و اندیشه ایرنا، عکس از سوی پابلو توسکو (Pablo Tosco) با عنوان یمن: گرسنگی و زخم جنگی دیگر (Yemen: Hunger, Another War Wound) موفق شد جایزه اول عکس مطبوعاتی جهان را در بخش مسائل معاصر کسب کند.

موضوع این عکس درباره روستایی است که فاطمه و خانواده اش در آن زندگی می کردند در درگیری های مسلحانه تخریب شد. اما فاطمه دوباره به آنجا برگشت و با پولی که از راه ماهی گرفتن درآورد یک قایق ماهیگیری برای خود خرید.

درگیری بین حوثی ها و ائتلاف عربستان از سال ۲۰۱۴ شروع شد. محاصره ائتلاف سعودی علیه یمن بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷، محدودیت هایی را برای واردات غذا، دارو و سوخت به وجود آورد و بحرانی انسانی را در یمن ایجاد کرد. قحطی ناشی از این جنگ به خصوص با سقوط ارزش پول یمن و بلایای طبیعی چون هجوم ملخ ها که به نابودی محصولات کشاورزی انجامید و همه گیری کرونا تشدید شد.

جنگ و زخم گرسنگی
پابلو توسکو 

پابلو توسکا یک خبرنگار-عکاس آرژانتینی است که بر روایت داستان زندگی افراد بی صدا تمرکز دارد. او به مستندسازی مسائل انسانی نظیر فجایع ناشی از مهاجرت از خاورمیانه به اروپا، نابرابری ها، جنگ داخلی سوریه و جنگ یمن و عربستان متمرکز است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha