محسن حمیدی روز یکشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متروی اسلامشهر به طول ۱۵.۵ کیلومتر در امتداد خط سه متروی تهران به صورت یکپارچه در حال اجرا است که در حال حاضر حفاری تونل بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته است.
وی ادامه داد: چهار کارگاه در این پروژه فعال است که یک قطعه به صورت دستی درحال اجرا است که فقط ۲۴۰ متر مانده که به انتهای خط سه متروی پایتخت متصل شویم.
به گفته حمیدی، کارگاه بعدی، یک قطعه مکانیزه به طول ۱۰ کیلومتر بوده که تا کنون حدود ۶۰ درصد آن انجام شده است.
این مسئول افزود: همچنین یک شیفت پشتیبان در منطقه شاتره و چهارمین کارگاه در میدان نماز فعال است که از بهمن سال گذشته (نقطه آغاز) پیشرفت ۱۲ درصدی دارد.
شهردار اسلامشهر در مورد زمان پایان این پروژه خاطرنشان کرد: حفاری تونل متروی اسلامشهر از سال ۹۸ آغاز شده و اگر تامین مالی انجام شود می توان امیدوار بود که تا پایان مدیریت شهری کنونی افتتاح و بهره برداری شود.
وی با اشاره به لایحه استفاده از ظرفیت اوراق مشارکت جهت انجام روسازی و تامین تجهیزات پروژه مترو تهران اسلامشهر خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت ۱۰۰ میلیارد اوراق مشارکت به عنوان نخستین تجربه با پیگیری های سازمان و ستاد حمل و نقل ریلی و همراهی شورای اسلامی شهر و پیگیریهای شریفیان نماینده محقق شد.
حمیدی یادآور شد: هم اکنون هم پیشنهاد درخواست اوراق مشارکت تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان به دولت داده ایم که در صورت موافقت و تخصیص اوراق سرعت پیشرفت عملیات اجرایی مترو افزایش می یابد.
اسلامشهر با حدود ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب پایتخت واقع شده است.
نظر شما