۵۳۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی خرد در مازندران پرداخت شد

ساری - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مازندران گفت که ۵۳۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی از محل صندوق توسعه ملی در یکسال گذشته به واحدهای تولیدی خُرد مازندران پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرج‌الله فتح‌الله پور روز شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه مازندران افزود: با پرداخت این میزان تسهیلات برای بیش از سه هزار و ۳۰۰ نفر شغل ایجاد شد که به طور حتم با اجرای طرح های توسعه‌ای میزان اشتغالزایی در این واحدهای تولیدی خرد استان در آینده افزایش چشمگیری خواهد یافت.
وی با بیان این که این میزان تسهیلات به ۳۵۰ طرح اشتغال‌زایی خرد استان پرداخت شد ، گفت: تمامی این واحدها با تزریق اعتبارات و با نظارت‌های انجام شده به مرحله ایجاد کسب و کار جدید رسیدند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران از پرورش دام سبک و سنگین، صنایع تبدیلی و بسته بندی محصولات غذایی و همچنین پرورش گل و گیاه به عنوان دریافت کننده بیشترین تسهیلات اشتغال‌زایی از محل صندوق توسعه ملی یاد کرد و افزود که تنها در همین بخش ها ۲ هزار و ۲۰ فرصت شغلی با پرداخت تسهیلات ایجاد شد.

فتح الله پور از درج نشدن عملکرد مربوط به ایجاد اشتغال پایدار و اعطای تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی دستگاه های اجرایی در سامانه رصد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  انتقاد کرد و گفت : باید مسئولان دستگاه های اجرایی با ثبت آمار اشتغال در سامانه یکپارچه  و کشوری آمارها در این زمینه را به روز رسانی کنند.

وی با اعلام این که تاکنون تسهیلات اشتغال‌زایی از محل صندوق توسعه ملی در پنج گام در مازندران و دیگر نقاط کشور پرداخت شده است، افزود : به طور حتم اعطای این تسهیلات ادامه خواهد یافت و پس از اطلاع رسانی به متقاضیان، افراد در سامانه کارا طرح‌های خود را بارگذاری می‌کنند و بعد از آن طرح‌ها در دستگاه‌های اجرایی و در کارگروه‌های اشتغال بررسی و پس از تایید و به بانک‌ها معرفی می‌شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران گفت : بانک‌ها موظفند مدارک، مستندات و مجوزهایی از جمله محل اجرای طرح، وثایق مورد نیاز و آورده متقاضی را بررسی کند و تمام این مراحل در بهترین حالت سه تا چهار ماه زمان نیاز دارد و نباید انتظار داشته باشیم به محض اختصاص تسهیلات متقاضی وام دریافت و کار خود را شروع کند.
وی اضافه کرد: متقاضیان در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت، معدن و خدمات می‌توانند تسهیلات دریافت کنند و مدیران دستگاه های اجرایی نیز باید زیرساخت‌های لازم برای این امر آماده می‌کردند تا تسهیلات به صورت هدفمند پرداخت شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha