۱۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۲۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84808771
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 بهبود سرانه فرهنگی زنجان در نقشه فرهنگی لحاظ شده است

زنجان - ایرنا - مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: به اندازه کافی فضای فیزیکی برای انجام کارهای فرهنگی در استان ایجاد و یا احداث شده، البته کمبود در سرانه فرهنگی وجود دارد که این موضوع مهم در نقشه فرهنگی استان دیده شده که می توان با همکاری نهادهای فرهنگی و متولی این شاخص را بهبود داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین نجفی روز شنبه در جلسه کار گروه اجتماعی، فرهنگی  و زنان استان با اشاره به اینکه این دفتر اقدامات مختلفی را در رئوس برنامه های خود مورد توجه قرار داده است، افزود: ایجاد قرارگاه فرهنگی برای هم افزایی بیشتر دستگاهها برای آزاد سازی امکانات دولتی برای دسترسی عموم  مردم به ویژه طبقات کم برخوردار مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پیگیری حقوق کودک در بعد رفع سوء تغذیه و همچنین پایش وضع جسمی، فرهنگی و آموزشی کودکان نیز مد نظر قرار گرفته است، اضافه کرد: توانمند سازی و باز آفرینی محلات، طبق دستورالعمل توانمند سازی ۲۰۲۰ محله و ایجاد محله اسلامی نیز از دیگر اقدامات محسوب می شود.

این مسوول با اشاره به اینکه در حوزه توانمند سازی، ساماندهی و توانمند سازی فرهنگی و اجتماعی مناطق آسیب پذیر مدنظر واقع شده است، ادامه داد: در این خصوص بازآفرینی مناطقی از قبیل  بیسیم، اسلام آباد و هشت محل کم توان مورد توجه قرار گرفته است.

وی موضوع پیگیری عفاف و حجاب را از دیگر برنامه های این دفتر اعلام کرد و گفت: تشکیل تیم های دانشگاهی برای ارتقای عفاف و حجاب دانشگاههای استان، تشکیل جلسات منظم و تیم های بازرسی اصناف، ایجاد گروههای بازرسی و امر به معروف برای فضاهای عمویم با کمک ستاد احیای امر به معروف با رویکرد عفاف و حجاب لحاظ شده است.

نجفی با بیان اینکه در حوزه اعتیاد استان اطلس اعتیاد بصورت جدی در حال پیگیری است، افزود: ترسیم فرآیند اعتیاد که در آن پیشگیری، درمان و اشتغال و آماده سازی برای ورود به جامعه و همچنین ایجاد کمپ ماده ۱۶ با توجه به نیاز استان نیز دیده شده است.

وی با بیان اینکه پیگیری اشتغال های خرد که به کاهش آسیب های اجتماعی کمک  فراوانی می کند، اضافه کرد: طرح فرآیند سلامت که نقش همه دستگاههای مرتبط را بصورت دقیق مشخص خواهد کرد که این طرح از سلامت زیست محیطی، سلامت جسمی و روانی را نیز در بر خواهد گرفت.

مدیر کل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان  ادامه داد: نقشه مهندسی فرهنگی، شرکت های دانش بنیان علوم انسانی با همکاری جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری، هیات اندیشه ورز آسیب های اجتماعی، مجموعه رصد آسیب های اجتماعی و هم افزایی فرهنگی برای کاهش آسیب های اجتماعی نیز  ا دیگر برنامه های امور اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه طی سه ماهه گذشته تلاش شده با هماهنگی دستگاههای متولی آسیب های اجتماعی را در استان کاهش دهیم، اظهارداشت: پیشبرد بهتر کارها در حوزه فرهنگی می تواند بستری برای بروز و ظهور آسیب های مختلف اجتماعی در استان باشد.

این مسوول با بیان اینکه متاسفانه فهم دقیقی از میدان" معضلات اجتماعی " در استان وجود ندارد، گفت: هر چند آمارهای مختلفی در میزان آسیب های  اجتماعی در استان وجود دارد اما نمی دانیم  چرا در فلان  محله بیشتر رخ می دهد  و به چه نحوی وجود دارد.

وی با بیان اینکه بر این مبنا تلاش شده  است، تیمی با هماهنگی های لازم، پایش بصورت دقیق از شهر به محله سوق داده شود، اظهار داشت: شناخت چگونگی علل یک آسیب در این محله می‌توان به برنامه ریزی بهتر آن منتهی شود.

نجفی، با اشاره به اینکه در راستای قرارگاه فرهنگی استان ۱۰ پارک برای آنالیز آسیب ها مورد پایش قرار گرفته است، گفت: این پارک ها به لحاظ داشتن مسائل اجتماعی و دیگر شاخص ها مورد رصد قرار می گیرد که  در نهایت به هسته های فرهنگی محلات منتهی می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha