۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۱۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85111270
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش آسیب‌های اجتماعی زنجان نیازمند شناخت دقیق این حوزه است

زنجان - ایرنا - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید وضعیت این حوزه را به خوبی بشناسیم و حتی مصرف فرهنگی دانش آموزان را مد نظر قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین نجفی روز یکشنبه در جلسه دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی استان، افزود: سعی کردیم مانع فشارهای غیراجتماعی بر ساحت اجتماعی شویم که تحقق این مهم به زمان نیاز دارد.

وی اضافه کرد: متاسفانه در ایجاد شهرک‌های جدید و بازآفرینی شهری به مسائل فرهنگی و اجتماعی توجه چندانی نشده است و با یک حاشیه‌نشینی اجتماعی مواجه هستیم.

این مسوول، یکی از برنامه های مهم این دفتر را توجه به حوزه کودک عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلات کنونی این حوزه، واضح و روشن نبودن داده ها است که تلاش می کنیم با شناسایی و امکان‌سنجی زیرساخت‌های اجتماعی، سرمایه‌ها و نشاط اجتماعی را ارتقا دهیم.

نجفی همچنین به انعقاد چند قرارداد برای رصد و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان اشاره کرد و افزود: در این راستا، یک قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد می‌شود تا با نیروهای آموزش‌دیده و به شکل محله‌محور، اقداماتی در خصوص کاهش اعتیاد، امور تربیتی، توانمندسازی و سایر موارد داشته باشند.

وی اضافه کرد: چند نقطه آسیب زا در این خصوص مورد توجه قرار گرفته است و تلاش می شود این تعداد در برنامه های آتی افزایش یابد.

این مسوول گفت: سازمان امور اجتماعی، یک مرکز افکارسنجی را راه اندازی کرده و مقرر شده است، داده های ۱۳ دستگاه اجرایی را در این زمینه جمع آوری کند.

وی با بیان اینکه تحقیقات اجتماعی ما ضعف‌هایی دارد، خاطر نشان کرد از ساحت توصیفی نمی‌توانیم به ساحت علمی دست یابیم و در پژوهش‌های این حوزه به نظریه‌ها توجه چندانی نشده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha